Is het verstandig alvast je brood te beleggen met plakjes tomaat en komkommer en dan in te vriezen? Is het nog smakelijk na het ontdooien?

Ik heb de gewoonte mijn brood vast te beleggen en in te vriezen, omdat ik dan minder vroeg hoef op te staan om mijn lunchpakket te maken voor het werk.

14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Nee. Tomaat en komkommer worden vies als je ze bevriest. De reden hiervoor is dat het water in de cellen van deze groentes bevriezen, en de celwanden laten barsten. Bij ontdooien valt de internet stuctuur uit elkaar en hou je alleen een klef goedje over. Niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

volgens mij heb je dan na ontdooien een broodje pap.
14 jaar geleden
Waarom neem je niet gewoon een paar tomaten en een stuk komkommer mee naar je werk en doe ze daar op het brood in de pauze.
weet je zeker dat het vers is en het smaakt nog beter ook.
Al moet je daar wel de mogelijkheid toe hebben natuurlijk.
En brood met beleg kan best wel s,avonds van te voren klaar worden gemaakt en een nachtje in de koelkast,als je het goed verpakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je tomaat en komkommer wil is het verstandiger om dat los mee te nemen in een bakje omdat het brood anders zo papperig word.

je kan dan wel eerst het brood invriezen maar de rest los mee nemen
14 jaar geleden
Als je je brood gewoon in de koelkast legt en de komkommer en tomaat niet te nat zijn kun je je brood ook de avond van te voren klaarmaken,zonder in te vriezen.
bij geroosterd brood gaat dat nog beter omdat je daar al vocht uit onttrkken hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet zo lekker en verstandig omdat het ontdooi verschil heel groot kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komkommer is inderdaad niet lekker als het bevroren is geweest. Als ie de hele tijd in de koelkast heeft gelegen, is ie al iets minder smaakvol dan als je m buiten de koelkast bewaart (totdat je m aansnijdt natuurlijk, eenmaal aangesneden bederft het uiteinde snel).
Over tomaat weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brood met vleesbeleg of kaas zal best goed gaan. Maar tomaat en komkommer dat gaat niet, dat is echt niet lekker meer na het ontdooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het lekker vers te houden zou ik gewoon 10 minuutjes eerder opstaan. Scheelt je een lekkerdere maaltijd. Ik denk dat je liever 10 minuten eerder opstaat dan dat je een maaltijd hebt die je liever niet wou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewaar het in de koelkast dan heb je geen probleem ermee. wel in een afgesloten trommel doen of een boterhamzakje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind komkommer en tomaat vantevoren op je brood doen sowieso niet lekker, omdat het vochtvreters zijn.

Dus ik neem meestal apart een klein trommeltje met tomaat en komkommer mee (in de zomer).

Geeft geen extra werk want snijden moet je toch ook als je het op je brood doet :)