Waarom hebben sommige mandarijnen groen plekken?

Sommige manderijnen hebben groene plekken terwijl ze wel rijp zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25.2K

Het beste antwoord

De kleur zegt niets over de rijpheid van de mandarijn of sinaasappel. Mandarijnen zijn er in een geel/groene kleur tot helder oranje. De kleur wordt ook niet door de zon beïnvloedt. De temperatuur in de nacht bepaalt de kleur van de mandarijn. Het enige waar je bij het kopen op moet letten is dat de schil glanzend is en er geen zachte plekken in zitten.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan heeft die kant van de vrucht altijd in de schaduw gehangen, waardoor de schil niet met het rijpingsproces is meegekleurd. Er kan ook tijdens de laatste priode van groei een blad op "geplakt" hebben gezeten, waardoor het zonlicht de vrucht niet kon bereiken.
jc54
14 jaar geleden
De meeste mandarijnen zijn vrij klein. De schil ligt los om het vruchtvlees heen, zoadat deze makkelijk te verwijderen is. De kleur varieert van geel-groen tot diep oranje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Ja, maar waarom dat kleurverschil, was de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
compensatie oor die -1
In Suriname zijnde heerlijkste sinaasappelen van de wereld. Maar ze zijn altijd groen, ook als ze rijp zijn. Bovendien worden sinaasappelen en mandarijnen vaak door een verfbad gehaald. Mijn winkel in Frankrijk (Super U) verkoopt gedurende 1 maand in het voorjaar ongeverfde sinaasappelen, 75% groen vanbuiten,die daardoor geschikt zijn om te verwerken tot marmelade. Zijn ietje duurder (meer winst) maar zijn wel allemaal groen. Hetzelfde geld voor mandarijnen voor mensen die ze op sap willen zetten. Welkom bij de vrouwenvereniging van het platteland!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 2 opties. de 1e is,dat deschil op dieplaats niet meegerijpt is,omdat ie te veel in de schaduw heeft gehengen.
De 2e is,dat hij beschimmeld is,omdat ie niet snel genoeg opgegeten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mandarijnen en andere zuidvruchten worden groen geplukt. Zij kleuren bij tijdens het transport.