In Italië zeggen ze: Terami su! Trek me omhoog!

Toegevoegd na 56 minuten:
Tikvaut. Moest natuurlijk Tirami su zijn.
Er wordt ook nog gevraagd naar de oorsprong.
"Trek me omhoog" of "raap me op" slaat op de opwekkende ingrediënten van het gerecht.
Het hoge energiegehalte van de eieren en de suiker en het caffeïnegehalte van de sterke espresso verklaart de naam.
Na een paar glazen wijn tijdens het eten, kan je met dit nagerecht er weer even tegen. Vandaar...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord. Meer van hetzelfde zou niet nodig hoeven zijn. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 inderdaad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dat het Tirami su moet zijn. Tira = trek (van tirare, trekken)
mi = mij
su = omhoog Maar *waarom* het gerecht dan "trek mij omhoog" heet, kan ik je helaas niet vertellen.
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat was écht een tikvaut....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je toevoeging met de verklaring van deze naam!
Tiramisu is een van oorsprong Italiaans dessert op basis van romige mascarpone-kaas, koffie en een alcoholische drank. Er zijn meerdere bereidingen mogelijk voor dit dessert.