Wat geeft het nederandse volk normaal per dag uit aan eten?

Zit net het nieuws te kijken en daar gaan ze door het lint dat er ook vandaag weer 750 miljoen is uitgegeven aan eten plus ik weet niet hoeveel pin transacties. Wat zijn die getallen op een normale dag? (Begrijp dat dit ook met Pasen hoger ligt).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Gemiddeld 10 euro per persoon per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik geef alleen uit wat ik nodig heb aan eten..Ik heb geen euro extra uitgegeven voor de kerst.ik doe er namelijk niet aan mee aan die flauwekul..
Wel heb ik 50 euro aan mijn favoriete zwerver gegeven!!
die was helemaal van de wereld.. en dat zegt al genoeg!!
Wat een egoisme tegenwoordig he??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het Nibud ca. 6 euro per dag voor een volwassene over de hele dag.
AWM
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Dan zij er nogal wat mensen die behoorlijk meer uitgeven, als ik.
AWM
14 jaar geleden
De vraag ging over eten, en dit is geloof ik echt wat de gemiddelde Nederlander daar aan uitgeeft, zo te lezen?!?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag ging eigelijk over het nederlandse volk, en dit lijken mij meer studenten bedragen, maar goed.
AWM
14 jaar geleden
Mmm, er zijn dan blijkbaar ook studenten van 65+.
AWM
14 jaar geleden
Nee, de vraag luidt:
Wat geeft het nederandse volk NORMAAL per dag uit aan eten?
Is toch niet zo moeilijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt dat de zwangere vrouw dan nog behoorlijk laag zit, je zou toch verwachten dat dat hoger is dan bij niet zwangere vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gevonden lampje.
+1
Ik geef zelf meestal tussen de 4 en 7 euro uit per dag (als ik thuis eet).
Zonder drinken trouwens, alleen eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dan zit je mooi op het gemiddelde...
Ha, die Jeroen1962;

De gemiddelde Nederlander geeft dagelijks geen cent uit aan eten.
Wel wekelijks....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zo iets van 5 euro per dag of zo.
Wat kost nou een brood hoog uit 1 euro. Een fles cola daar bij. en een gebak daarna kom je ongeveer op 5 tot 66 euro uit. denk ik.
Maar ja het net zo, dat het van mens tot mens af hangt. Mijn daglijks leven kost zeker meer dan 5 euro per dag. Want een pakje marlboro kost nu al 4.60.
Er zijn ook mensen die dagelijk 20 euro zelf aan eten uit geven. En daarbij hoort sigaretten erbij biertjes enz noem maar op.
Het is gewoon verschilllend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Marlboro mag je niet tellen want die eet je niet.
In de tijd dat ik op kamers woonde redde ik mijzelf redelijk makkelijk met 100 euro per maand aan eten (en dergelijke andere dingen uit de supermarkt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal ben ik aan mijn weekboodschappen 15-25 euro kwijt, 25/6=4,17 (eet 1x in de week niet thuis). Denk dat ik aardig gemiddeld ben, doe niet overdreven spaarzaam en ook niet erg duur.