Ze zeggen dat rijstwafels ongezond is, is dat zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is 'ze' ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat belangrijk voor jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop niet dat ze ongezond zijn want ik vindt ze heerlijk...

Het beste antwoord

Dat ligt er maar net aan hoe vaak je ze eet. Mensen denken dat ze gezond zijn omdat er verder dus eigenlijk niets in zit van suikers en dergelijken. Maar niets is minder waar! Ze zitten vol koolhydraten. En je lichaam zet dat weer lekker om in een prachtige vetlaag op je lichaam als je er meer van eet dan je verbruikt. Op mijn werk was er ook 1 die er wel 10 op een dag wegstopte, maar afvallen ho maar. Ja duh.....
Dus als je er 1 of 2 tussendoor eet, niks an de hand. Doe je er 10, tja dan wordt je er eerder dikker dan dunner van ;-)

Toegevoegd na 10 uur:
Nog een extra stukje gevonden, waar de mening dat ze slecht zijn wellicht op gebaseerd zijn.

Voor mensen met een dip lijkt een snelle energieboost een uitkomst. Maar deze 'snelle' koolhydraten veroorzaken een verhoging van de bloedsuikerspiegel. Hierdoor wordt insuline geproduceerd door de alvleesklier. Insuline zorgt ervoor dat de glucose naar de organen en spieren wordt vervoerd. Maar de glucose die hier niet gebruikt wordt, wordt opgeslagen als vet. En dat is eigenlijk niet de bedoeling. De bloedsuikerspiegel stijgt enorm snel, maar wordt ook weer heel snel verlaagd. Het gevolg is die enorme dip. Je stemming slaat om en de verleiding om nog iets extra's te eten wordt steeds groter. Dit komt vooral voor bij emotie-eters.

En een rijstwafel is een snel soort koolhydraat. Hier beleef je dus veel minder 'plezier' aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien als je er een hele maaltijd van maakt. Maar ze worden juist aanbevolen als snack passende bij een gezonde voeding. Dus een rijstwafel tussendoor lijkt me dan niet ongezond.

Maar goed. Dat geldt voor de meeste dingen: Zolang je je maag er niet continue mee vol stopt is er maar weinig wat echt ongezond is. Je moet gewoon gevarieerd eten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rijstwafels zijn niet ongezond. En verder is het maar net wat je gewend bent te eten. Alleen als je allergies bent voor bepaalde stoffen die nodig zijn om de rijstwafel zijn vorm te geven dan zou ik het me voor kunnen stellen. Overleg met je huisarts als er een vermoeden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rijstwafels zijn niet ongezond, lees dit maar eens.

Rijstwafels Naturel
Zonnatura Rijstwafels zijn bereid uit zilvervliesrijst met een beetje zout. Hierdoor is de rijstwafel een heerlijk tussendoortje met weinig caloriën. Bovendien is er geen suiker of vet aan toegevoegd. Rijstwafels zijn licht verteerbaar. Lekker als ontbijt, lunch of tussendoortje. Zo uit het pak of besmeerd met een laagje boter of margarine en belegd met bijvoorbeeld Zonnatura Zonnefruit.

Product eigenschappen
27 calorieën per wafel
Op basis van zilvervliesrijst
Biologisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee rijstewafels zijn niet ongezond als je er zo af en toe 1 van neemt .Het is ongezond als je elke dag een pak hiervan opeet.Als tussendoortje is dit erg lekker en het geeft ook een vol gevoel.Nee ongezond niet het is gewoon lekker.