Op hoeveel graden houdt je warm in de oven?

Dus dat het dan niet meer doorkookt of doorbakt maar alleen warm blijft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
139.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mwa, ik wilde eerst 50 graden zeggen, daar bewaar ik zelf altijd dingen op. Maar het kan geen kwaad om de oven ietsjes hoger te zetten... Zo blijf het GOED warm en kan je het bij uitnemen gelijk opeten! eet smakelijk!

Het beste antwoord

tussen de 70 en 80 graden, dat is de temperatuur die bacteriën niet overleeft en je eten niet door gaart. Vlees kun je uren op 80 graden in de oven laten staan, zonder dat het taai of droog wordt.

Ik lees ook in de antwoorden een temperatuur van 50 graden en dat is echt te koud en ook niet lekker, tenzij je van lauw eten houdt.

Check de oventemperatuur wel met een oventhermometer. De thermostaat van de oven is nogal onbetrouwbaar.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

stand 1, 65 graden moet voldoende zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rond de 50 gr is genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is dat stand 1 de warmhoudstand en dat is tussen de 80 en 100 graden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet de oven op 90 graden, dan blijft het vlees warm en sappig.Dit kan rustig een uur of nog langer. Wel afdekken met deksel of alufolie.
amc
14 jaar geleden
De temperatuur die aanbevolen wordt om eten warm te houden is 60 graden. Als het eten langer dan 20-30 minuten warm gehouden moet worden dan kun je het eten het beste afdekken met aluminiumfolie of een deksel om te voorkomen dat het teveel uitdroogt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal houd je gerechten alleen warm op een temperatuur tussen 75-100 graden Celsius. Voor delicate gerechten zoals soufflés kun je de oven beter nog lager zetten. Plaats het gerecht altijd afgedekt in de oven om uitdroging te voorkomen.
een jaar geleden