Hoe vervang je het beste frituurvet?

PS: Soms wordt je door vragen van anderen op een idee gebracht.

PS, ik heb vloeibaar vet (gelukkig)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
25.3K

Het beste antwoord

Diamant adviseert om oud vloeibaar frituurvet terug te gieten in de lege fles. Maar u raadt het al: wat met een klein beetje morsen begint, kan al snel een kliederboel worden.

Daarom doet Diamant bij de vloeibare frituurvetten regelmatig een stevige trechter cadeau, waarmee u de frituurpan zonder morsen leegschenkt in de oude can die u voor dat doel bewaart. Komt u de trechter in de winkel tegen, neem hem dan gelijk mee. Hij past op alle verpakkingen vloeibaar frituurvet,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik bewaar altijd 2 lege conservenblikken. Ik verwarm de binnenpan van de frituurpan even, schenk het vloeibare vet in de conserveblikken en de rest van het nog gestolde vet gooi ik in de container.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
laten doen, dan krijg je geen vette handen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
komt erop aan welk vet je gebruikt.

Vast vet (oei das slecht voor je) of vloeibaar vet.

Vast vet eerst wat laten smelten en eruit kieperen, en vloeibaarvet kan je er ook zo uit kiepen.

Vergeet niet de pan ook goed schoon te maken en eventuele filters.

Stelt weinig voor hoor, vet vervangen.
ik doe het bijna dagelijks bij ons op de patatkraam!

Ow ja, wel nieuw vet erin doen he!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pan leeg maken (Bij vast vet door het te verwarmen) Pan schoonmaken en er nieuw vet in doen. Vloeibaar vet doe ik terug in de oude fles en gooi het daarna weg. Het vaste vet kun je het beste in een andere pan doe en laten stollen voor je het weggooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verse olie bijgieten, volstaat niet om het vet te verschonen!
Maak de frituurpan en het draagmandje zorgvuldig schoon alvorens er verse frituurolie in te doen.