Hoe zou erwtensoep smaken als het je aan het strand in de zon zit en het is zo'n 30 graden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Lekker...., en ik spreek uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schat naar erwtensoep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat schat ik ook..
Heerlijk! Gewoon zoals anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
tenzij je het eerst een uurtje in de zon bij 30 graden zou laten staan en het daarna opeet..

ijs is lekker in winter en zomer
erwtensoep is lekker in winter en zomer... heb een hekel aan dat seizoensgebonden eten. Ik eet iets wanneer ik daar trek in heb, welke dag dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij nog steeds verschrikkelijk lekker :-)))

Al vallen de mussen dood van het dak dan kun je me nog blij maken met een lekkere kom erwtensoep. Je mag me er snachts zelfs voor wakker maken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inclusief roggebrood en katenspek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar wel met rookworst en vette ribben ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm
Juist heel lekker,en je krijgt voeldoende zout binnen want je zweet ook veel er weer uit.
Mij kun je iedere dag een bordje soep geven zomer en winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik het 's zomers even vies zou vinden dan in deze tijd van het jaar.

Ik vind erwtensoep altijd vies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen zijn knetter gek!
Zeuren doen ze, altijd maar weer!
Is het in de zomer een keer 25 graden, dan hebben ze geen zin meer in warm eten, want het is al zoverschrikkelijk warm.
Boerenkool met worst in augustus, bhee, hoe krijg je het door je keel!
Oliebollen in mei, niet weg te krijgen.
Erwtensoep in juli, hoe kan je het eten!
Aan al deze zeikers, zou ik willen zeggen, lekker eten is en blijft lekker eten, maakt toch niet uit in welk jaargetij, maak elkaar toch niet gek!
Natuurlijk is een koud pilsje bij 30 graden erg lekker, maar dat is een kommetje erwtensoep ook wel, waar het binnen komt is het zelfs 37 graden!
En daar binnen kijken ze niet zo nauw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal met je eens +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@panteao: ooeh..waar zit jij dan als ik vragen mag. 25c, lekker :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord zoals ik het graag zie Ed!
Plusje erbij....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Panteao het is hier nu 22 graden kouder, bij jouw nog zomer? dan eet je toch geen pee en juun !
Hoe krijg je het weg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
congoleo, ik zoek ze speciaal voor je uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik er een paar opsturen?
naar erwtensoep tenzij je de soep de hele dag in de zon hebt laten staan dan weer opwarmt en opeet,dan smaakt de soep naar groene zure kots.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heerlijk! Net zo heerlijk als in de winter of wanneer dan ook. Ik hou me nooit aan het seizoen. Als het te krijgen is en ik heb er zin in dan koop/maak ik het. Alleen al om de gezichten die wél alleen hutspot/boerenkool/snert in de winter eten ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo lekker als je voor de kachel zit en het is buiten -10 graden.
Het weer of waar je bent maakt niks uit om erwtensoep te eten.
Al vallen de mussen dood van het dak,dan maak ik nog erwtensoep of stampot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht een half jaar en vind het dan uit, om nu 30° op het strand te maken is heel inefficiënt en heel duur, wacht 6 of 7 maanden, dan kun je dat heel goedkoop doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik lang in het buitenland vertoef, waar het gemiddeld toch zo'n 27 graden is, kan ik ineens heel veel trek krijgen in typisch nederlands winter voedsel. Ook boerenkool lijkt mij dan heerlijk. Helaas is het dan niet verkrijgbaar. Maar ik denk dat ik het heerlijk zal vinden om het dan echt te eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Congoleo;

Ik hou absoluut niet van snert dus het zal me 's zomers waarschijnlijk net zo hard tegenstaan als 's winters. Ik weet wel dat zuurkool of beter gezegd Sauerkraut op een warme Duitsche augustusdag prima smaakt, zeker als je het met een stevige pul Hefe Weizen wegspoelt. Fietsen gaat daarna gek genoeg wel een een stuk minder vlot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mis mee als het erg warm is.

Een paar jaar geleden was het bloedheet met een open dag van de landmacht. Hier gaven ze gratis erwtensoep en gaat er prima in. Je krijgt zout binnen en daardoor weer dorst dus drink je ook gelijk meer. En dat is weer goed als het zo heet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees, als ik bovenstaande reacties lees, dat ik één van de enige GV-ers ben die echt heel klimaatgebonden eet: ik krijg echt midden in de zomer geen trek in erwtensoep en midden in de winter niet in koude salades.
En waarom? Mijn lichaam geeft dat aan, het gaat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker! Al zou ik een vegetarische variant maken met veel chilipepers erin!
14 jaar geleden
Het kan zijn dat het niet zo lekker smaakt als in de winter ,omdat er flink getranspireerd wordt tijdens het eten van de erwtensoep bij 30 graden. Ervaar je het toch anders in de warme zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker, jaren in Italië gewoond, en heb zowel erwtensoep als hachee gewoon het gehele jaar door gegeten. Niks mis mee, mits er natuurlijk geen zand in komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk gewoon dezelfde smaak als normaal gekookt is.
Misschien iets bitter...