Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er ongezonde thee soorten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag, dat vroeg ik me dus ook af naar aanleiding van die vraag over gezonde theesoorten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, ik ook...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of thee soorten ongezond voor je zijn is afhankelijk van je eigen lichamelijke gesteldheid. Iemand met uitdrogingsverschijnselen kan bijvoorbeeld beter geen thee drinken, liever gewoon water. Thee drijft namelijk vocht af.
Er worden tegenwoordig allerlei dingen aan (gewone) zwarte thee toegevoegd, die dingen kunnen best slecht voor je zijn als je er gevoelig of allergisch voor bent.

Ook groene thee kan soms voor onprettige reacties zorgen en ook onder de kruidenthee soorten is het afhankelijk van de drinker. Voor mij is zoethout-thee niet goed, maar voor anderen juist weer wel.

Maar we kunnen natuurlijk ook stilstaan bij wat eigenlijk ongezond is, alcohol schijnt niet echt gezond te zijn, toch is een glaasje rode wijn dat schijnbaar weer wel.

Een simpel antwoord is hier dus niet op te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk, dank je!

Andere antwoorden (3)

Als je kruidenthee (ofwel hete drank getrokken van planten) ook onder de theesoorten schaart wel. Het is bijvoorbeeld bijzonder ongezond om thee te trekken van de digitalis uit je voortuin. Ten minste, dat is het als je het resultaat nog opdrinkt ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit goedje schijnt nogal gevaarlijk te zijn, en bovendien buitengewoon goor.

Toegevoegd na 3 uur:
"In fact, there are case reports, which suggest that Kombucha preparations can cause such problems as nausea, jaundice, shortness of breath, throat tightness, headache, dizziness, liver inflammation, and even unconsciousness

http://healthlibrary.epnet.com/GetContent.aspx?token=e0498803-7f62-4563-8d47-5fe33da65dd4&chunkiid=21783
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar haal je vandaan dat het gevaarlijk is? Je bron zegt alleen dat de vermeende positieve eigenschappen niet bewezen zijn, zegt niks over negatieve eigenschappen.
AWM
14 jaar geleden
Zie mijn aanvulling.
Alles wat je drinkt buiten schoon water is ongezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding