Waarom helpen supermarkten niet bij het inladen van de boodschappen?

bij veel islamitische groentezaken/slagerijen worden de spulltjes nietjes voor je ingepakt! das nou service...waarom doen hollandse supermarketen dit (nog) niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil jij voor een krop sla 5euro betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je de rij zo niet al lang genoeg?

Het beste antwoord

Dit is niet: "nog niet", maar: niet meer. Vroeger waren er veel kleine winkels, servicegericht en duur. Je werd er nog echt geholpen. Daarna kwamen de zelfbedieningszaken. Doordat de mensen meer zelf deden, werden de prijzen lager. Uit dit concept zijn de supermarkten voortgekomen. Mensen gingen steeds vaker naar de 'goedkope' supermarkten. Alle kleine kruideniers zijn verdwenen. Conclusie: mensen hebben liever goedkope boodschappen dan veel service.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
Denk dat je wel wat meer waarde zou geven aan je service naar de klant toe met zo'n service. Bij sommigen duurt het erg lang voor zij de booschappen hebben kunnen inpakken wat weer tot ergernis leidt bij de mensen die nog in de rij staan.

Andere antwoorden (10)

Omdat de supermarkten al torenhoge personeelskosten hebben, dit zou dus een te dure service zijn, aangezien men vast niet bereid is meer voor de boodschappen te betalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkele jaren geleden had de edah groep een ambitieus plan om een supermarkt met hoge service in de amrkt te zetten waar een dergelijke service geboden zou worden,dit plan alleen al was voldoende om het concern aan de rand van de afgrond te brengen nog voordat het ten uitvoer gebracht werd,door de concurenten (AH) werd al direkt geroepen dat een dergelijke service veel te duur was en op de klanten verhaald moest worden,waarna de klanten bij voorbaat al wegbleven,de Nederlandse supermarktklant wil niet betalen voor extra's zoals inpakken ,parapluservice etc.bij de kleine islamitische winkels waar je over spreekt levert de hele familie en omstreken goedkoop personeel waardoor deze kosten niet extra in rekening gebracht hooeven te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt binnenkort ingevoerd... Wacht maar... Er begint er snel eentje mee, en de anderen volgen snel... Een jaartje of zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel hoor, Jumbo supermarkten doen dit nog steeds. Alleen moet je het even vragen als je af gaat rekenen zodat ze iemand erbij kunnen roepen.
Dit gebeurd hier gewoon, heel normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, de jumbo en willen altijd helpen maar even vragen. +
Dat heeft vooral te maken met personeelskosten. Een supermarkt heeft een vrij lage winstmarge en heeft veel personeel nodig om de winkel draaiende te houden. Daarnaast is personeel gemiddeld 2 keer zo duur. Daarnaast is de vraag; willen mensen dat? Lidl en Aldi zijn ook groot geworden zonder veel service; het is goedkoop en daar komen de mensen voor. Kleine buurtsupers zijn de laatste jaren verdwenen omdat ze te duur waren voor de gewone consument. Men wil dus goedkoop + service? Dat is helaas een combinatie die niet uit kan. Maar wellicht heb je zelf een concept dat het wel uit kan en word je zelf ondernemer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat XiniX al zegt. Dat komt ook nog.
Stap voor stap eentje begint andere volgd hem.
Wacht maar af.
Komt goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen wij afgelopen zomer op Curaçao waren, in een supermarkt, stonden daar een stuk of zes jongens, met herkenbare kleding, te wachten totdat ze jouw boodschappen in gratis ( mooie stevige) tassen kunnen doen.
Het is daar zo de gewoonte, en na het inpakken zetten ze die tassen op een daarvoor bestemde kar en lopen ze met je mee naar de auto en zetten vervolgens je boodschappen ook nog eens in de auto.
Daar kregen dan een halve Antilliaanse gulden voor ( ong. 20 eurocent) het gebruikelijke tarief.
Het was wel wennen hoor, dat een ander je boodschappen inpakt..en netjes hoor.
Dat zou hier inderdaad ook niet misstaan in de grotere winkelketens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook hier in Canada is in elke supermarkt iemand die de boodschappen in de tassen doet, soms niet alleen de schappenvullers. Ik denk dat het naast de service een controle is of alle boodschappen wel netjes aangeslagen en betaald zijn. Trouwens staan de kassabediendes hier altijd, zitten schijnt slecht voor je rug te zijn.
De inpakboy en kassagirl staan altijd gezellig te kletsen tijdens hun werk (volgens mij ontstaan zo menig romance :).
Oh en voor 5 dollar extra worden de boodschappen naar huis gebracht (zelfs tot de voordeur, ook bij een appartementecomplex). Heel handig voor mensen die slecht ter been zijn en niet (meer) kunnen sjouwen. Of gemaksdieren.
Enfin, ik denk dat het best een efficiente inzet van personeel kan zijn, de schappen hoeven niet altijd gevuld te worden en dan kunnen de klanten best geholpen worden. En wat extra service is nooit weg, zo duur zijn al die jongelui niet (hier is ook een minimumloon by the way).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Jumbo moet je erom vragen. En sommige winkels doen het wel maar dan in combinatie met bezorgkosten zoals bij de Super de Boer.