Sommige volken eten wel insecten, maar geen boerenkool. Andere weer wel honden maar geen koeien. Ik eet bij voorkeur geen broccoli. En al helemaal geen vlees.

Wat wij mensen normaal vinden verschilt van straathoek tot straathoek. 'We' zijn blijkbaar geen insecteneters. Mensen die wel insecten eten denken ook dat ze 'we' zijn...
rose
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Laats een onderzoek geweest waarin werd veronderstelt dat binnen 5 jaar 30% van het vlees in de supermarkten is vervangen door insecten. We moeten wel, daarnaast is het nog lekker ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We moeten wel? We moeten niets!
Dat doen we wel, maar meestal hebben we dat niet in de gaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MarieAnne;

Ik eet zelf geen insecten omdat ik probeer vegetarisch te leven en daarmee gewoon klein wil beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vreemd dat we in het westen geen insecten eten. In veel landen doen ze het wel en schijnen sommige insecten ook een delicatesse te zijn. De voedingswaarde van insecten is heet hoog en ze schijnen een goede oplossing te kunnen bieden voor voedselproblemen in de wereld.
We eten ze niet simpelweg omdat we in ons hoofd het idee vies bij insect plakken. Je kan duidelijk zien dat het een levend ding is, wat veel mensen al afschrikt. Bovendien plakken we onterecht bij insecten het kopje kleverig en smerig.
Ik zou ze persoonlijk niet eten omdat ik vegetariër ben. Echter waarom de rest het niet eet is als je het objectief irrationeel. We hebben het irrationele idee dat ze smerig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Anne: Dat is ook vreemd dat we dit in het westen niet eten. Wat ik vreemder vind is dat mijn antwoord op deze vraag naar reacties wordt verplaatst. En daar heb ik dan nog alle respect voor. Maar dat die reactiue dan nergens meer te vinden is bijna curieuzer dan de vraag, waarom we hier geen insecten eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: Je reactie is niet weg. Die vraag is weg. Dit is een andere vraag dan waar je op hebt geantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Anne: Dan mag jij mij het volgende NU gaan uitleggen: -1 42 minuten geleden Je antwoord “Eetsmakelijk met een bordje strondvliegen…” werd verplaatst naar de reacties door het moderatie-team Dit is namelijk het antwoord dat ik heb gegeven op de vraag van MarieAnne. Dat is erg curieus. Vind je zelf niet?
Vlees is besmet en de productiemethoden zijn fout... Vegetarisch eten is gemodificeerd en ook al niet compleet en gezond...

Dus we gaan allemaal insecten eten in de nabije toekomst...

En de taal moet dan ook aangepast worden natuurlijk:

Dan leren we door een bord te wormen...
Vlieg jij je bord eens leeg...
Maden uit Holland... (ipv made in Holland)

We gaan echt wel insecten eten, let maar op de toekomst begint eerder dan je denkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou "we" niet hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien wel het medicijn tegen depressie, wie weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;)
Omdat we het vies vinden en er een afkeer van hebben.
maar als je als klein kind ermee opgevoed wordt dan weet je niet beter en is het gewoonte.
hoeveel mensen zouden onze aardappels verafschuwen die wij elke dag eten,alleen omdat ze het niet kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik, echt smerige dingen aardappelen, of het moet in puree,patat,chips,kriel vorm zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er niet mee opgegroeid en griezel ervan. +
Iedereen eet per ongeluk wel eens een insect, bijvoorbeeld als je slaapt. Soms belanden insecten ook per ongeluk in je eten. Ze worden bijvoorbeeld vermalen met het meel en komen in je boterham terecht. In je fruit en groenten kunnen ook kleine insecten achterblijven. Dat kan helemaal geen kwaad. Insecten zijn juist goed voor je, er zitten veel eiwitten in!

Over de hele wereld worden insecten daarom gegeten als lekkernij, maar in Nederland trekken we nog steeds een vies gezicht bij het idee. Dat komt omdat insecten in onze cultuur gezien worden als vies, lelijk en schadelijk. Daarom eten we ze niet graag op. Je kan je ook voorstellen dat een insect op je bord er niet erg lekker uitziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smerig maar waar we eten per jaar zonder het te weten een aantal insecten. Creatief gevonden antwoord ;-)
Omdat we genoeg etenswaren hebben. Hoeven we geen insecten te eten.
In arme landen worden ze wel eens gegeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou jij graag insecten eten? ik houd je niet tegen, maar mij lijkt het niet erg appetijtelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat de meeste nederlanders het niet zo aantrekkelijk vinden.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou best heel gezond kunnen zijn, maar ik moet er nog even niet aan denken. Ik zie het torretje gewoon liever buiten op de stoep lopen dat naast de sla op mij bord liggen. Je krijgt de pootjes tussen je tanden. Het kraakt wanneer je er op bijt en dan spuit het binnenste over je tong, brrrrr. Nee, dank je wel, ik sla nog even af.