Dat kan helaas niet.

Misschien invriezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soppen in de thee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de magnetron of oven, dan verdampt het water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Askmen;

Dat kan niet. Echt lekkere pepernoten worden namelijk nooit zacht. De zijn dan allang opgegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe de pepernootjes in een zakje met een boterham... laat ze een dagje zitten en daar na weer lekker smullen...
en volgende keer meteen opeten hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vochtig sprayen en even in de de oven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pepernoten hóren een beetje zacht te zijn.
Kruidnootjes zijn wel hard, en knapperig.

Maar zodra pepernoten hard zijn, dan breek je je kiezen er op! Als ze hard zijn, moet je ze juist zacht zien te krijgen, bijv. door de open zak in de broodtrommel te leggen.

Pepernoten hard maken? Nou, oké, als het per se moet, leg ze dan maar op de verwarming ofzo. Dan drogen ze vast wel uit. Of gewoon een tijdje in de oven.
Bah, dan zijn ze gelijk niet meer te eten.

En kruidnootjes die zacht geworden zijn?
Tsja, die dienen dan als les voor volgend jaar: opeten vóór ze zacht zijn inderdaad. En wat je niet op krijgt, dat gelijk in een goed afgesloten pot bewaren, een weckpot is er perfect voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer water er verdampt in de magnetron, hoe harder en droger de pepernoten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pepernoten die zijn van zichzelf al zacht toch?
Zijn ze een beetje taai geworden, dan kan je ze misschien een beetje stomen in een gesloten plastic zakje.

Kruidnoten, kan je weer wat knapperiger krijgen door ze in een voorverwarmde oven op wat bakpapier te leggen.