Dat doen ze wel.

Alleen ziet 1 krop sla tussen andere planten er anders uit dan 1 veld sla netjes in rijen. Daarom herken je het minder snel.

Ook is veel groente verbeterd (dus groter, groener, langer houdbaar) gekweekt, zodat de originele producten er net anders uitzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gecultiveerd zijn maakt de overlevingskracht zo minimaal dat het niet lukt te overleven in de vrije natuur... Uitzonderingen daargelaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze groeien niet in het wild omdat ze geoogst worden voordat de vermeerdering heeft plaatsgevonden,de telers willen geen zaad aan de plant laten komen omdat ze moeten leven van de opbrengst en niet van de zaden.
Verder zijn bijna alle rassen F1 hybrides en komen daar niet exacte nakomelingen uit maar nakomelingen die lijken op een of allebei de ouders.
Een derde reden is het voortdurende onderhoud aan de natuur in onze regio van de wereld waardoor alles wat niet gecultiveerd is er toch moet uitzien alsof het gecultiveerd is waardoor wegbermen etc twee keer per jaar gemaaid of geschofffeld worden.