Een campina koe eet volgens hun ongeveer 60 kilo per dag. hoeveel eet een normale koe dan?

zie het pak van de campina

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ik gok ongeveer hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de koe is niet anders, de manier waarmee er mee omgegaan wordt wel. als ik een koe krachtvoer geef weet ik meer calorien in minder eten te stouwen dus zal die koe minder gewicht tot zich nemen. maar een vleeskoe zou ik meer dan die 60 kg geven, dan wordt ie zwaarder en brengt dus meer op.
zet ik mijn koe op stal zodat ie niet veel beweegt dus minder verbrandt dan heeft ie ook minder eten nodig dan wanneer zij de wei in mag zoals de campina koe.
wat is nu de normale koe, die uit de vleesindustrie of die vn de biologische boer, ik ga voor de laatste.