Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat er als aanprijzing "rijk aan glucose" op een strooppot?

En zou het minder verkocht worden wanneer er "rijk aan suiker"op de strooppot zou staan? Wanneer je een snoepje wilt is het ineens slecht voor je.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
980

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat suiker en glucose niet hetzelfde is.
Glucose is druivensuiker, alleen klinkt het woord suiker dan weer niet gezond.
Glucose is DE belangrijkste brandstof voor je lichaam, en actieve kindertjes gebruiken er dus ook lekker veel van. Glucose is direct opneembaar door je lichaam.Dus de aanprijzing 'rijk aan glucose' is wel een aanprijzing, maar alleen als je de brandstof ook daadwerkelijk gebruikt. En daar gaat het wel eens mis ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je mooie antwoord Beerg! +10!

Andere antwoorden (1)

Dat is een prachtig voorbeeld van hoe graag mensen zich willen laten naaien waar ze bijstaan ; het zijn niet eens de precieze wóórden waar men op afgaat bij het kiezen, maar de constructie van de zin.

Ik zou best eens uitgezocht willen zien welke van twee gelijkwaardige producten beter verkoopt; die waarop staat ' dit product bevat een aantrekkelijk deel van alle noodzakelijk voedingsstoffen in de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid' in blauwe letters, of een knalgeel logo 'Nieuw, nu met Bullshit verrijkt! ' .
En ik vrees dat ik al weet wat de uitslag zal zijn.....

Denk ook aan de vetvrije lollies van een tijdje terug ...:roll: (Wel eens een vette lolly gezien ? )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik had er nog even bij moeten zeggen dat geen enkel voedingsmiddel an sich goed of slecht is. Of ik stroop mag hebben weet ik niet eens ; ik lust het toch niet...
Het ging mij er om dat de KREET belangrijker is dan de INHOUD van de kreet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, geen punt hoor : je hebt inderdaad gelijk , ik heb me laten afleiden door de reclame-slogan :lol:

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding