Iedere kleur fruit heeft zijn unieke gezonde nut. Om die reden wordt geadviseerd om ook te variëren wat betreft de kleur van het fruit.

Om een paar voorbeelden te noemen:
Geel fruit is goed voor de bloeddruk. Dit bevat veel kalium.
Oranje fruit is goed voor de ogen. Dat komt door bèta-caroteen.
Groen fruit is goed voor de bloedvaten en van paars fruit blijf je jong van lichaam en geest.

Voor meer informatie: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze hebben, net als pompoenen, wortels e.a. vruchten en groentes, caroteen. Dat zorgt voor de oranje kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Citrusvruchten zijn in het begin allemaal groen..
Door zonlicht worden ze oranje of geel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zijn ze nu eenmaal, de frequentie van het licht dat ze weerkaatsen is nu eenmaal door mensen gekenschetst als oranje... En dat van citroenen geel... Het is gewoon GOD die dat bepaald heeft, dus voor klachten verwijs ik je door naar god... Wellicht als je een goede reden hebt om het te veranderen, kun je ze met terugwerkende kracht paars laten maken... God kan namelijk alles... Ik wens je er veel succes bij... (persoonlijk sta ik helemaal achter je)