sommige wel
En
sommige weer niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In sommigen wel. Anderen niet.

Kijk op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er al vitamines in zitten zullen deze vermoedelijk kunstmatig zijn toegevoegd. Kanttekening hierbij is dat hier geen zinnig antwoord op is omdat er zoveel soorten snoepjes zijn. Vitamines staan inderdaad op de verpakking ALS ze er al in zitten.

Door de productie gaan de meeste vitamines gewoonlijk verloren. Maar vele fabrikanten spelen mooi weer door er
op het eind weer vitamines in te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze het er in stoppen wel, en dan staat het ook op de verpakking. Staat het er niet op, dan is het ook gewoon suiker, maar dan met toegevoegde vitamines. Als dagelijkse bron van vitamine echter zijn ze buitengewoon ontoereikend, en daarmee zijn het uiterst discutabele produkten, net als zoete calorierijke koekjes met 'vezels'of, het toppunt van misleidende reclame ; vetvrije lollies ! :roll:

Gezond eten doe je met écht eten, niet met snoep met of zonder bepaalde toevoegingen.
Oh, enne, voor je het gaat vragen : ketchup is géén groente.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuus, derde zin : maar dan ZONDER toegevoegde vitamines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In snoep zitten namelijk nauwelijks gezonde stoffen. En zeker niet de vitamines die je dagelijks echt nodig zou hebben.

Het is meer een marketingtruc om het zo te verkopen dat snoep goed voor je zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, over het algemeen niet. Wanneer dat wel zo is wordt dat op de verpakking luid en duidelijk vermeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor fruitsnoepjes wordt vaak wel fruit(sap) gebruikt. Door verhitting verdwijnt echter alle vitamine. Slimme fabrikanten hebben bedacht om er weer vitamine aan toe te voegen en dit dan groot op de verpakking te zetten.
Als de consument leest: Fruitsnoepje met vitamine C, denkt hij dat hij gezond bezig is. Er zijn zelfs ouders die denken dat een snoepje met vitamine wel aan kinderen gegeven aan worden i.p.v. fruit!

Snoepjes bevatten veel suiker en geen gezonde bouwstoffen, maar omdat ze wel veel calorieën bevatten, nemen ze de eetlust weg.

Deze snoepjes zijn vooral een slimme marketingtruc van fabrikanten.

In Amerika voegt men aan van alles en nog wat, zelfs aan cola, vitamine toe.
Via de link kun je hier meer over lezen.