Waarom moet je producten in de vriezer in zakjes verpakken?

Mijn vriend stopt altijd brood in de vriezer zonder zak oid eromheen. Ik erger mij hieraan, maar waarom eigenlijk precies? Wordt het brood sneller droog? Heeft het met bacteriën te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd..ik vroeg mij af of hij ook prakjes eten zo in de vriezer legt.
Boerenkool bv, rookworstje er boven op :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat niet in de vriezer, maar wel in de koelkast!
Wel op een bord, maar verder niet afgedekt. Vind ik ook heel ergelijk :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemde vogel hoor :)
Misschien moet je hem dit berichje op GV even laten lezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bewaar een paar boterhammen totdat er schimmel opzit en leg deze in de vriezer hij zal het smerig vinden en zeg jij gewoon tja die vriezer zit vol bacterien omdat jij je brood er altijd in legt en dit is het resultaat. Ik heb het al zo vaak gezegd maar je wil nooit luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een dode vlieg op het eten, in de koelkast , jakkie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke ideeën ;)

Het beste antwoord

Dat doe je om uitdroging te voorkomen. De lucht in een vriezer is heel erg droog (Alle water in de lucht condenseert). Hierdoor zal EN tijdens het bevriezen, maar ook zelfs als het bevroren is, vocht verdwijnen uit het product, en je krijgt droge randen erin, ook wel freezer burn genoemd. Door een zaklje los je dit probleem op.

bacterien stoppen met vermenigvuldigen zodra je ze tot ver onder 0 afkoelt. Dit verlengt de levensduur van de bevroren producten. Daarom kan je brood in de vriezer bij -19 vele weken bewaren en smaakt het na ontdooien prima (Tenzij er geen zakje om zat; Dan is het droog en smaakt naar vriezer!), terwijl brood op de keukentafel na een dag of 3 toch echt begint te schimmelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Anders drogen de produkten uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus niet aan ergeren, hij heeft gelijk!

Toegevoegd na 10 minuten:
Rectificatie: Sweep erover! Terecht dat je je ergert! En sorry dat ik nog niet wakker was, neem direct nog een bak koffie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wat je noemt vriesdrogen... Dus water verdampt heel snel, en dan hou je niet veel goeds over... Nee bacteriën in een diepvries overleven niet snel, dus vanwege hygiëne is niet zo van belang, zolang alles -18° C is... Maar alles gehydrateert heel snel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk hoor je dit te verpakken, daardoor kan het uitdrogen, bacterien hebben heerlijk de kans, en je krijgt allemaal kruimels in je vriezer, dat ziet er ook lekker smakelijk uit.

Even in een zakje en het is altijd lekker vers. Dus zou zeggen aanpakken die vriend van je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zweep er over ;) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal hem leren! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sjuust..laat um zien wie de baas is..inpakken dat brood..en afdekken dat eten :)
Inderdaad tegen uitdrogen van het brood maar ook tegen 'luchtjes' van andere ingevroren producten, anders gaat je brood smaken naar andere dingen.