Wie kan mij vertellen hoeveel pepernoten ik in moet kopen voor 100 kinderen? (school)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit om te strooien, in de schoen of zakjes te maken.

Het beste antwoord

Wij hebben een school van iets meer dan 200 leerlingen en kopen meestal 5 balen (van 5 kilo) peternoten, maar persoonlijk vind ik dat aan de ruime kant, vooral als je er ook nog wat andere snoepjes bij doet.
Met tien kilo komen de pepernoten iedereen vermoedelijk al voldoende de oren uit !

Toegevoegd na 33 seconden:
Dan heb je trouwens genoeg om te strooien En om uit te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Ellie;

Er zijn van die handige verpakkingen met uitdeelzakjes te koop. Scheelt een hoop rommel op school en de kinderen hoeven dan ook niet van de grond te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PiereDeLaKay
5 maanden geleden
Veel scholen zitten met budgetten. Steeds minder ouders betalen nog de ouderbijdrage. Dat wil zeggen dat scholen, in feite de oudercommissie meestal, op de centjes moeten letten. Die “handige” zakjes zijn 2 keer zo duur en nemen een grote hap uit het budget. Daarnaast is het slecht voor met milieu, eveneens een issue voor de vergroening van scholen. Er is geen standaard antwoord op deze vraag. Wij doen al 20 jaar voor scholen, bedrijven en particulieren en gebruiken alleen kwaliteitsspul en dus niet voorgemengde zakken. Die goedkope merken worden snel oud en vaak kun je het na een dag al weggooien. Ik maak geen reclame maar de “echte KRUIDnoten” (dus geen pepernoten (velen kennen het onderscheid niet eens) zijn 15 procent duurder maar blijven veel langer vers. Wij doen altijd 5 kg kruidnoten en 2 kg snoep omdat we een rijkelijke verdeling willen. De echte PEPERnoten mengen we op het allerlaatste moment mee. Doe je dat eerder dan worden de pepernoten hard en de kruidnoten zacht !!!
Ligt eraan hoeveel elk kind er mag hebben.
Als elk kind 10 pepernoten mag hebben is dat 1000.
De som is 100 x .... = ....
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Globaal zo'n 2000 pepernoten = zo'n 10 kg en wat kilo schuimpjes et cetera wat er in strooigoed zit...

En hou er rekening mee dat zo'n 20% gewoon vertrapt wordt, of ergens in de hoek beland...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren bij St Maarten zakjes van 50 Gram perpernoten en zakjes van 50 gram spekkies genaakt. Perpernoten was 1 hand per zakje en dat lijkt mij genoeg. Dus met een baaltje van 5 kg moet je er zijn, vooral als je er nog iets anders bijdoet. Spiekkies bijv.