Word je dik van producten waar goede vetten in zitten, zoals olijfolie en vette vis?

Die vetten zijn weliswaar gezond, maar blijf je er ook slank bij?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Vet is vet, in de zin dat je van teveel vet dik van.

Een beetje vet hebben we echter nodig om te leven, en voor dat beetje vet is er verschil tussen goede en slechte vetten. Bijvoorbeeld het verschil of van een bepaald soort vet je aderen dichtslibben waardoor je grotere kans op hart- en vaatziekte hebt.

Een patatje gebakken in olie is dan ook gezonder dan een patatje gebakken in frituurvet, maar van beide patatjes wordt je dik als je ze dagelijks eet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Bij dik worden, gaat het niet om de vetten, maar om hoeveel calorieën je binnenkrijgt. "Goede"vetten zijn minder slecht dan "slechte"vetten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoel met j: Ja je wordt er dik van en niet: Ja je blijft er slank bij.
Dit was wat verwarrend doordat je twee vragen stelde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, sorry.
Je kunt er net zo dik van worden als produkten met slechte vetten.Alles met mate,en vetten en olie zeker niet overmatig gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van al het eetbaars kan je dik worden, daarom moet je alles met mate gebruiken en varieëren