Zit er in bijvoorbeeld Barbeque Ham chips ook echt ham?

je hebt heel veel chipsen waar gesuggereerd word dat er vlees in zit.. zit daar ook echt vlees in verwerkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.8K

Het beste antwoord

Is al een keer aan de orde geweest.
Dit soort snacks in een bron van verwarring voor de mensen die halal willen eten.
Het is een chemische smaaktoevoeging met hamsmaak.
Nee, dus, er komt geen varken aan te pas.

Toegevoegd na 35 seconden:
in=is
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zou ik niet zo snel van uitgaan. Het kan ook zijn dat er wel dierlijke producten in zijn verwerkt. Je kunt hiertoe de ingrediëntenlijst op de achterkant van de verpakking raadplegen.

Andere antwoorden (2)

Het smaakt er wel naar,maar zit er niet in! Gewoon toevoeging van een (chemisch)smaakje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 koert en goed antwoord. Of het altijd juist is laat ik in het midden, het zal wel vaak juist zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat chemische smaakje, is....... jammer voor Bitch7......, Ve-Tsin ofwel E621 ofwel mononatriumglutaminaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb,Marleen,geen idee wat dat is! Een smaakversterker? En niet chemisch?
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, mogen Hamka's en Barbecue-Ham -chips gewoon gegeten worden door moslims en vegetariers. De verantwoordelijke smaakstof is in de regel ve-tsin (E621, dat een vlezige, bouillonachtige smaak heeft.

De enige uitzondering die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de Japanse Plectrums Teriyaki van de C1000. Erreg lekker, voor een Japans zoutje, en één van de toevoegingen is varkensvleespoeder. Maar de 'vleessmaak' in de E621-producten is prominenter, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Geen goed antwoord. Je zegt eigenlijk niets.
Ik dacht ook niet dat Vetsin een vleesachtige smaak heeft. Ik heb het meerdere keren geproefd. Bovendien is het tamelijk slaecht voor een mens: maagklachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch is het gewoon waar, sorry. VeTsin is een zeer ,zeer veel gebruikte smaakversterker, en zit in zo ongeveer ALLE zoute producten. Dat jij dat vervelend vind, haalt ze niet uit de chips, helaas.