hoe kan het dat mensen niet allemaal het zelfde lekker vinden,of dat je smaak veranderd?

hoe kan het dat de 1 wel van bv spruiten houd en de ander niet.Of dat je als kind niet van erwtensoep houd maar op latere leeftijd wel?

Toegevoegd na 1 minuut:
heeft iedereen dan verschillende smaakpapillen?
kan het dat je smaak beinvloed word van geur en horen zien van andere die het vies vinden zodat jij dat ook vies vind?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/smaken-verschillen.11200
http://www.goeievraag.nl/vraag/lekker-vinden-ander-misschien-vies.18331
http://www.goeievraag.nl/vraag/ervaart-iedereen-smaak-hetzelfde.5694
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/allemaal-blanco-smaakpapillen-geboren-bepaalt.17036

Het beste antwoord

Iets lekker vinden is aangeleerd... Zo duidelijk als wat...
Je ziet dat terug in het spreekwoord: Wat een boer niet kent dat eet hij niet...
Onze kinderen werden aangemoedigd olijven eten toen ze klein waren, nu houden ze ervan en zien het als een lekkernij, om dezelfde reden, ze hebben het geleerd...

Zo simpel is het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je met kleuren & smaken geen debat kunt uitvoeren.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft wel zijn eigen smaakpapillen. Als ik kijk naar het gezin waar ik uit kom, dan lustte de één absuluut geen witlof of spruitjes en een ander juist wel. Terwijl we hetzelfde te eten kregen.
Je kunt echter wel leren om iets te eten. Als kind lustte ik geen olijven of lof, nu wel. Echter, er zijn een paar dingen die ik nooit lekker zal gaan vinden, daar blijven mijn smaakpapillen tegen protesteren. En die eet ik dan ook gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger moest ik alles eten.
Ze voerde mij zelfs aardbeien met mosterd, en ik slikte ze braaf (zoals ik ben)...Bedankt buurman...
En vandaar dat ik nu alles lust, het is belangrijk om smaken te leren kennen en waarderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En deze link geeft ook antwoorden..