waarom wordt een zure bom in 90% van de gevallen in viskraam verkocht en bijv. niet bij de groenteboer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (5)

Geweldige vraag! Misschien eten zwangere vrouwen graag vis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zo lekker smaakt bij een zoute haring...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
k snap het -duimpje niet vandaar van mij een +. het is echt waar. in sommige delen van het land is dat niet echt bekend, maar in amsterdam/noordholland bijvoorbeeld is het heel normaal een haring met "zuur"te bestellen. het is heerlijK!
Vaak worden ze zelf ingemaakt door visverwerkende bedrijven en niet bij de gewone fabrieken waar de supermarkt hun spullen vandaan halen, die maken wel augurken, amsterdamse uien, zilveruitjes en ander "zuur".
Maar de zure bom hoort bij haring, dus wordt die erbij geleverd. Trouwens, de joden in Amsterdam, hadden altijd de lekkerste bommen en uien in vaten en die verkochten ze op de markt. Ik weet niet of dat nog zo is, want ik kom zelden in Amsterdam.
amc
14 jaar geleden
Omdat dit ook bij de visafslag verhandeld wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bij de viskraam zure bommen al jarenlang als garnering worden gebruikt.