Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Varkensharen toevoegen bij het bereiden van brood?

Voegen ze echt varkensharen aan het brood toe voor de houdbaarheid? ( Iemand vertelde mij dat)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij hadden de anderen hier beter even kunnen zoeken, want alle antwoorden tot nu toe lijken ervan uit te gaan dat het antwoord negatief is.

In zekere zin is dat ook waar, want de haren als zodanig komen niet in het brood terecht echter er wordt wel E920 en E921 (E gevolgd door nummers is goedgekeurde voedingstoevoeging) gebruikt en zoals uit de bronnen hieronder blijkt:

Geen. E920 kan gewonnen worden uit haren van verschillende dieren, waarbij varkens niet uitgesloten zijn. Het dient dus vermeden te worden door Moslims, Joden, Hindoes en veganisten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, geloof dat fabeltje maar niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben al veel rare dingen in brood tegen gekomen,maar varkensharen nog nooit! Lijkt me een broodje varkenshaar verhaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, komt niet door de voedselkeuring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me erg stugge mythe - heb jij dat brood al eens gegeten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whoehaha nee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden zeker geen varkensharen gebruikt voor de houdbaarheid van het brood.
Om het brood beter houdbaar te maken, worden er broodverbeteraars in gedaan.
Dit zijn hulpstoffen met allemaal E-nummers, die maken het brood mals,geven het een goede structuur, geven een mooie korst enz.
Koop je nou brood bij de natuurwinkel, dan zitten deze E-nummers er niet in, het brood smaakt ook veel meer naar zelf gebakken brood.
Ik maak regelmatig gebruik van mijn broodbakmachine, daar gaat allen meel, water, gist en boter of olie in, dus puur brood.
En zeker geen varkens haar :(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding