Wat is het verschil tussen visbakmeel en "gewoon" bakmeel?

De kibbeling bakkende visboer had een zak van 15 kg. visbakmeel staan. Wat is dat voor spul?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

Visbakmeel is een mengsel van bloem-gedroogd eipoeder en smaak en kleurstoffen.
Dit wordt aangemaakt met water, tot een papje, en hier word de visfilet doorheen gehaald en daarna gebakken.
Resultaat is een sappig visje met een knapperig smaakvol korstje om de vis heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn diverse soorten visbak-meel. Voor iedere vis-bakker is er een visbakmeel die bij hem past, verschil in bakkleur licht of donker, krokant of gekruid.

Dus visbakmeel is het laagje dat over de gebakken vis zit met een smaakje...

Gewoon bakmeel kennen we toch, dat is meel om te bakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vis paneren doe je door de vis eerst door bloem, dan door ei en vervolgens door paneermeel of bloem (voor een minder krokant paneerlaagje) te halen. De bloem of het paneermeel kun je op smaak brengen met kruiden.

Visbakmeel is een kant en klare 'vispaneermeel'. Je hoeft alleen water toe te voegen aan het visbakmeel en de vis door het beslag te halen om de vis te paneren.

Bakmeel is bloem met daaraan bakpoeder (=rijsmiddel) toegevoegd om de te bakken producten zoals cake, taart en pannenkoeken tijdens het bakproces te laten rijzen, waardoor ze luchtiger worden.