waarom valt een boterham altijd met de beboterde zijde op de vloer ?

is me nu een aantal keren gebeurd, de uitslag is altijd hetzelfde

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Als je de boterham smeert houd je hem meestal een beetje scheef naar beneden toe. Laat je hem dan vallen, dan is afstand tot de grond zo klein dan hij niet nog een keer om z`n as kan wentelen alvorens hij op de grond komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

zwaartekracht, de zwaarste kant van de boterham
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is al een keer getest door de Mythbusters. Het is niet waar dat een beboterde boterham altijdop de beboterde zijde valt. Hij valt even vaak op de andere zijde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Andersom valt niet op!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is ook getest bij brainiac. hier kwamen ze er op uit dat het niet met het gewicht heeft te maken maar met de afstand tot de grond. Hierbij hebben ze toast met boter van een tafel laten vallen. ong 90% viel met de boter naar beneden, maar nadat ze de proef herhaalde door het van een hoger punt te laten vallen viel juist 90% met de boter kant naar boven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wet van Murphy,als het fout kan gaan,gaat het ook fout.