1 a 2 glaasjes rode wijn schijnt goed voor de gezondheid te zijn,geld dat ook voor een rode port?

Toegevoegd na 4 uur:
het gaat me om de rode druif vooral.dat schijnt in rode wijn bep. gezonde stoffen te bevatten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

ja dat geldt ook voor port! Het is immers een zoete rode WIJN uit Portugal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zucht..gelukkig... ben ik ff gezond bezig :) +1 port=wijn

Andere antwoorden (4)

De rode port is een wijn met een alcoholpercentage van 18a20 procent,en enorm zoet,dat betekent hoe zoeter de wijn ,hoe sneller de alcohol door het lichaam wordt opgenomen,je voelt deze wijn gelijk als je hem drinkt.
k zou voor ieder wijn gaan maar niet voor port.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er verschil tussen het soort alcohol en de wijze van drinken m.b.t. de effecten van alcohol op de hart- en vaatfunctie?

Nee, bier, wijn en gedistilleerde dranken hebben eenzelfde beschermende werking tegen een hartinfarct. De effecten van de verschillende wijzen van alcoholgebruik zijn niet goed onderzocht; frequent, matig gebruik heeft een beschermende werking.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hierbij om de alcohol. Bier of sterke drank is dus ook goed als het maar een klein beetje is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol is nooit goed. Dat wil niet zeggen dat je het niet moet drinken, Als jij er tegenkan en jij vindt 5 glaasjes per dag lekker, laat je dan niet weerhouden. Dat verhaal over die 2 glaasjes per dag is bedacht door marketing lui., waant veel maar 2 glaasjes is veel meer verkoop dn een paar maal tien glaasjes.
Is van dezelfde orden als "melk de witte motor"

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovendien is rode wijn slechter dan witte wijn. Veel Fransen in de wijgebieden (Ik ben gisteravonde weer teruggekomen) mogen van hun franse dokter alleen maar wit dinken. Vanwege spier en zenuwpijnen, veroorzaakt door rode wijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overmatig rode wijn drinken, kan ook de kans op borstkanker vergroten.