De kinderen moeten iets mee naar school wat gemaakt is van koek of snoep, iemand ideeen?

M'n beide jongens moeten in het kader van de kinderboekenweek donderdag beide iets mee wat gemaakt is met een gek of leuk recept. Ik hoorde van sommige moeders dat ze een cake gaan maken en die versieren, weer anderen maken een gezicht volledig van snoep. ik ben even door m'n ideeen heen, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Maak een snoephuisje, wellicht zelfs met een heks erbij.

Huisje van speculaas of andere koek. Deuren van chocola. Dakrand van smarties. Soepstengel (nou ja, de dunne variant, weet zo niet hoe die heet) als regenpijp. Grote bonbon(s) als regenton. Met dat witte suikerachtige spul kun je de boel aan elkaar lijmen.

Als je een echt heksenhuisje wilt maken, kun je van die dunne chocoladestaafjes gebruiken als brandhout voor de oven, die dan natuurlijk aan de buitenkant van het huisje staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vroeger maakte ik met m'n moeder voor m'n verjaardag altijd een egel van een halve witte kool met prikkers erin. Aan de prikkers stukjes kaas, druiven, kleine cocktailworstjes, dat soort werk. Twee ogen van peen eropgeprikt met twee punaises en je egel is af. Lekker groot ding, en nog gezond ook! Als het echt met snoep moet, dan kun je er natuurlijk ook marshmellows aanprikken. Veel plezier in ieder geval!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en anders kun je nog recepten van de digischool van tijdens de kinderboekenweek van vorig jaar recyclen! Pompoensoep, koeienogen, knakworstvingers... Vast wel een paar dingen bij die twee jonge jongens kunnen waarderen: http://www.digischool.nl/po/community56/kinderboekenweek2005/vervolgpagina%20recepten.htm

Toegevoegd na 4 minuten:
Vooral de insectenpudding lijkt me makkelijk en leuk: "Koop een pakje TRIX Jello pudding. Maak het klaar volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Koop bij de snoepwinkel verschillende enge dingen zoals, winegum vliegjes, slangen enz. Doe deze in een puddingvorm of in kleine vormpjes Giet de Jello pudding erbij en klaar is je griezelige insectenpudding."

Toegevoegd na 28 minuten:
Oh, hier een "recept" voor de egel, trouwens. Ik vind hem leuker zonder alufolie, maar ieder zijn meug: http://www.party-kids.nl/traktatie.asp?intCategorie=1&intNummer=3395

Toegevoegd na 31 minuten:
Op Partykids trouwens nog veeeeeeeeel meer leuke traktaties! Piraten van eierkoeken, Krokodillen van komkommer, een piratenboot van cake, choco-appels... http://www.party-kids.nl/titels.asp?intCategorie=1&strSorteer=intMail

Toegevoegd na 38 minuten:
Tenslotte kun je nog de kinderrecepten van bijvoorbeeld Albert Heijn erbij pakken en bijvoorbeeld "Spoekies" maken: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=87910&classification=kinderrecepten&course=nagerecht

Voor meer kinderrecepten, zie http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/kinderrecepten.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze zoon was vanmorgen aan de beurt !

Ik heb een doosje partycups gehaald,
een banaan in schijfjes gesneden,

oven op 200 graden zetten,
een eitje boven een bakje breken, iets peper en zout erdoor en een beetje geraspte kaas en 2 eetlepels melk goed door elkaar roeren, hiervan iets in de cupjes doen, banaan erbovenop
daar weer een beetje van het goedje bovenop en 10 minuutjes in de oven.

lekker makkelijk en eet smakelijk !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is leuk om binnen het kader te blijven van de kinderboekenweek door koekboeken te maken.
Gebruik voor de kaft twee rechthoekige koekjes en leg daartussen auwel velletjes (als dat nog verkrijgbaar is).

Toegevoegd na 36 minuten:
Herstel: Auwel=ouwel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auwelpapier is 'papier' dat je kunt eten...
Vroeger zat dat o.a. onder kokoskoeken en er zat vaak een 'stickertje' op de broden.
Volgens mij bestaat het nog, maar weet niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is dus met een O
Ouwel
Ik vond het zelf nooit zo lekker, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's waar, maar 't moet ook te 'plakken' zijn (met glazuur ofzo). Of zelf boeken maken van marsepein...
Schatgraven:
Heb je nog zo'n groot piratenschip of ridderkasteel van Lego of Playmobil of kun je er even èèn lenen ?
(er is mee gespeeld dus poets hem wel even op)
Zet het op een flink dienblad en kieper het vol met kant en klaar gekochte snoep-schatkistjes.
Roze Koekentaart :
Op een dienblad stapel je in een piramide de roze koeken, zoveel als er kinderen zijn. Je kunt het nog verder versieren met gummi-wurmen of gummi-spinnen.
Mini zoenen:
Echt makkelijk, groot blad mini-negerzoenen (sorry, ze heten nu alleen maar 'zoenen' maar anders weet je niet wat ik bedoel) en prik er een parapluutje of vlaggetje in, heel feestelijk, leuk tot en met groep 3.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak van een eierkoek een piratje met eetbaar papiet smarties en dropveters kom je een heel eind of banaantje voor de mond kijk effe op party-kids.nl of anders om veel sucses