Hoe zorg ik er voor dat ik meer kan eten/ meer eetlust krijg?

aangezien ik aan bodybuilding doe, wil ik graag meer kunnen eten (omdat ik nu naar mijn zin niet genoeg binnenkrijg). ik heb al wat gelezen over vitamine b12 injecties, alleen weet iemand anders een alternatief?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Soep is een verzamelnaam voor een aantal vloeibare gerechten. Het is één van de oudste gerechten sinds men ontdekte dat er in een pot gekookt kon worden. Door de eeuwen heen ontwikkelde de soep zich van een eenvoudige maaltijd ook tot een uiterst verfijnd voorgerecht, dat vaak alleen dient om de eetlust op te wekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Van soep of bouillon is bekend dat het de eetlust opwekt en ook buiten sporten is erg goed voor de eetlust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou bijna zeggen: Gebruik anabole Steroïden..., maar dat doe ik niet, omdat het slecht is...

Verbruik energie, ben je die kwijt dan moet dat aangevuld worden, door te eten dus... Dat is het enige dat je kunt doen om eetlust op te wekken...

Of kijk op het net wat het dieet is van Sumo-worstelaars...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te horen weet ik een heel goed alternatief: gezond blijven.

Maar goed, om je vraag te beantwoorden: *waarom* zou je meer willen eten? Je lichaam geeft zelf wel aan of het honger heeft. Heb je geen honger, dan hoef je ook niet "meer" te gaan eten.

Je kunt er wel voor zorgen dat je de juiste stoffen binnenkrijgt. Dat kun je beter doen door gewoon gevarieerd te eten, dan door vitamines en/of andere preparaten te slikken.

Al zeggen ze dat het nog zo natuurlijk is: een overdosis bljift een overdosis. De schade van sommige vitaminen en mineralen merk je pas na 30 jaar. Wil je dat?

Misschien niet het gewenste antwoord, wel mijn visie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mate je meer gaat verbruiken (energie) zul je ook meer eetlust krijgen. Als je bezig bent met bodybuilden kun je beter veel koolhydraten eten, zoals in macaronie en spaghetti zitten.

Je kunt ook als tussendoortje en liefst binnen 2 uur na trainen vla eten, hierin zitten stoffen die je spieren kunnen helpen te groeien.

Een andere optie van voedsel is bami-soeppies van de toko. Deze vullen niet erg, maar er zitten wel voldoende voedingsstoffen in voor je lichaam.

Probeer gewoon langzaam iets meer te gaan eten en gewoon iets dat je lekker vindt en qua voedingsstoffen goed is.
Ga niet over op inspuiten van vitaminen of andere zaken, dat helpt je lichaam uiteindelijk niet.

Succes met trainen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg tegenstrijdig wat je nu vraagt. Je doet aan body building. Daarmee geef je aan dat je geen vet op je lichaam wilt, maar een goed ontwikkeld spierstel.
Als je nu bovenop de behoefte aan voedsel nog extra voedingsstoffen in je lichaam wilt proppen, dan kan dat alleen maar resulteren in het bouwen van een vetreserve. En dat is lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Oftewel: eet gezond, voldoende vezels waardoor je spijsvertering goed werkt en je darmen gestimuleerd worden, en eet zoveel als je lichaam nodig heeft. Niet meer, want dan wordt het vet.
itsme
14 jaar geleden
Rol een jointje op of koop een voorgedraaide rook op, en als die uitgewerkt is. heb je een vreetkick ppuhh. Dan eetje alleen maar door... succes..