Omdat je honger hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan natuurlijk ook een aanwensel zijn.
Dit hoef je maar een paar keer te doen, dan is je lichaam daar zo aan gewent om midden in de nacht ook wat te eten.
Misschien een idee om jezelf dit af te leren om geen eten te pakken, maar iets te drinken, een glas water of melk.
Na verloop van tijd zou je dan , als je weer wakker wordt, alleen naar de wc kunnen gaan.
Ik herken dit wel, ik heb dat ook een tijdje gehad ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip, Loes, in kleine stapjes afleren. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je weegschaal is daar ook reuze blij mee ;)
De vraag is: Is dat als je toevallig wakker wordt, of als je lang opblijft.
In het laatste geval is dat logisch: het is ondertussen dan zo lang geleden dat je gegeten hebt en je bent nog steeds wakker/actief, dus heeft je lichaam behoefte aan voedingsstoffen.
Wil je eten als je toevallig tussendoor wakker wordt dan denk ik dat het iets is dat je jezelf hebt aangewend. Even opnieuw trainen om gewoon weer te gaan slapen en het is met een korte periode weer over...
Of, als je er geen last van hebt, lekker zo laten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je echt altijd in de nacht eten? Als het echt dus altijd is, dus iedere nacht, dan is het misschien een dwangmatig iets geworden, zeker als je dit gevoel niet kan negeren. Voordat ik hier verder op ga zou ik deze vraag eerst beantwoord willen hebben aangezien ik jouw hulpvraag anders niet goed kan beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hersenen hebben dat geleerd van je. Waarschijnlijk heb je s'nachts zin om iets te eten. Het is dan ook al een tijd geleden dus dat kan. Maar geef daar niet aan toe, want dan geven je hersenen elke nacht weer een signaaltje honger af. Je lichaam heeft s'nachts geen eten nodig. Het is heel slecht om s'nachts te eten. Je lichaam moet na het eten namelijk heel hard aan de slag om alles te verwerken en je wordt dus moe wakker. Verder las ik laatst ook dat je van s'nachts eten behoorlijk veel aan kunt komen.
Dus de komende tijd, wat Dounja ook zegt het seintje negeren. Je zult al snel merken, dat het over gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke avond rond 21.00 eet ik nog wat en ga rond een uur of half elf naar bed. Anders hou ik het gewoon niet vol en kan ik ook niet slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Nachts eten kan het gevolg zijn van een ongezond eetpatroon. Vaak hangt dit samen met op een verkeerde manier willen afvallen. Je eet overdag te weinig en gaat daardoor 's nachts snaaien. Omdat je je daar de volgende dag schuldig over voelt eet je weer te weinig en zo beland je in een vicieuze cirkel.
's Nachts eten kan ook het gevolg zijn van spanningen in je leven. Probeer het te beperken tot gezonde snacks (bijv. fruit of rauwe wortel) en zoek in dat geval wel hulp.
's Nachts eten is namelijk niet normaal en als het een patroon is moet je daar wel vanaf zien te komen.