Als je een komkommer koopt zit er vaak plastic omheen, vinden jullie dit ook onzin. Even afwassen en deze is toch ook schoon.

komkommer plastic

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

tja, natuurlijk is het in feite onzin.
Het heeft te maken met geld: Wanneer de komkommer ingepakt is, is de kans groter dat de komkommer heelhuids z'n einddoel haalt, en dus verkoopbaar blijft.

Vroeger was er geen sprake van zo'n condoom om de komkommer.
Tuurlijk is het zonde om al dat plastic het milieu in te sturen om wille van een hogere winstmarge.
Zo is het ook met veel andere groenten, kijk maar eens naar de manier waarop tegenwoordig in veel supermarkten paprika's per stuk (!) worden verpakt.
Het is van de gekke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb voor deze vraag gekozen, omdat we worden bedolven onder het plastic zonder dat we er om vragen. Ben geen milieufreak maar als ik toch zie wat er hier iedere 2 weken in de wijk wordt ingezameld aan plastic ben ik daar toch wel van geschrokken. En als we met ons allen aan het milieu moeten denken dan lijkt mij toch dat de fabrikanten minder plastic moeten fabriceren i.p.v. alleen maar meer. Verder wil ik jullie allen bedanken voor de reacties want er zaten meerdere goede antwoorden tussen.

Andere antwoorden (14)

Ja, ik vind dat ook onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt wel, maar het maakt de komkommer minder gevoelig voor botsingen met andere komkommers en daardoor kunnen ze ruiger met de groenten omgaan, zonder dat deze beschadigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat er niet om dat de komkommer vies kan worden, het is een pure bescherming van de komkommer (tegen uitdroging, tegen veroudering, tegen van alles en nog wat).
itsme
14 jaar geleden
Onzin,was vroeger ook niet zo,en een komkommer wordt vaak geschild,en uitdrogen,hoelang wil je zo,n komkommer bewaren dan,het is verse groente en deze kan niet ademen in dat plastic,en dat plastic is weer een extra belasting voor het millieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt mij logisch dat het dan niet naar andere groentes gaat ruiken en of als er een vloeistof (azijn of weet ik wat) erover heenkomt dat je geen smaak/geurverlies van de komkommer hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is net zo onzinnig als eieren per stuk in plastic verpakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind dat wel hygienisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft alleen te maken met vochtverlies.
Dus niet met geuroverdracht, of bescherming.
Komkommers worden meestal niet meer geschild. Vroeger wel. Dit had te maken met de bitterheid en de dikte van de schil. Slecht voor het milieu? Koop hem niet en haal de afdankertjes van de kwekers bij de oosterse groentenwinkels. Net zo lekker en veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist en de kromme komkommers,die tegenwoordig wel weer verkocht mogen worden,maar enkele jaren geleden niet.
Een soortgelijke vraag is eerder gesteld. Lees het antwoord en je ziet dat het plastic dus wel zijn nut heeft.
Overigens neemt dat ook voor mij niet weg dat ik het heel onhandig vind. Soms is dat plastic amper los te krijgen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/komkommers-biologische-plastic-jasje.18804
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JAAAA !!!! Dat was mijn vraag !!!
Ik vind het minder onzinnig dan deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt gek van die kom kommercondoompjes, zo lastig om ze eraf te krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De komkommers blijven zo langer goed en beschadigen minder snel. Ook is het verpakken gunstig voor de hygiëne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen vinden een plastic velletje om een komkommer maar onzin. Ze ervaren het als een onnodige verpakking, dat tot extra afval leidt. Maar dat dunne velletje plastic verlengt de houdbaarheid en beperkt beschadiging van komkommers. Daardoor hoeft een supermarkt minder komkommers weg te gooien. De energiewinst van minder komkommers weggooien weegt ruimschoots op tegen de milieubelasting van het extra verpakkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens: totale onzin, even wassen (of schillen zoals ik altijd doe) en je bent alle troep kwijt.
Daarbij komt nog dat het een ramp is om dat plastic eraf te krijgen.