Waarom staat er nooit op een pak melk bijvoorbeeld wanneer het product houdbaar blijft als het al is geopend?

geldt natuurlijk ook voor andere producten, maar nu staat er alleen een datum op wanneer het ongeopend houdbaar blijft

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (9)

omdat dat van een aantal zaken afhankelijk is:
-Hoelang heb je m al ongeopend bewaard?
-Hoe wordt ie ongeopend bewaard? Met het dopje erop of zonder, zijn er veel bacterien, is je koelkast goed?
Wanneer je iets openmaakt zijn er ineens veel meer dingen die er invloed op kunnen hebben en daardoor is het minder goed in te schatten hoe lang iets daadwerkelijk houdbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat komt doordat de fabrikanten niet weten wanneer het pak precies geopend wordt door de consument.
ze proberen zo veel mogelijk informatie te geven, maar dit is iets waar ze geen houvast bij hebben. wel staat er bijvoorbeeld: "Na openen 2-3 dagen houdbaar".
ook is het nooit zeker hoe lang de melk eigenlijk houdbaar is. ook al staat er een houdbaarheidsdatum op, het verschilt van pak tot pak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat er soms wel op. Meestal vaag: "Na opening nog beperkt houdbaar in de koelkast", maar soms durven ze er "nog enkele dagen" op te zetten. Waarom niet "nog 4 dagen"? Omdat je er dan rechten aan gaat ontlenen. En de fabrikant kan alleen garanties geven voor dichte pakken (om redenen die krullekoppie al heeft aangegeven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op cosmetica staat het wel. Op potjes dag/nachtcrème staat bijv. een icoontje, waaruit je op kunt maken dat het ná opening nog 12 maanden houdbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staad er wel op...

"Na openen 3 dagen gekoelt houdbaar." en staat onder de houdbaarheidsdatum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat op melk zoveel factoren van invloed kunnen zijn op de houdbaarheid,durft de fabrikant daar geen advies in te geven,Als je het bij een buitentemperatuur van 30 graden koopt en je doet er iets te lang over om thuis te komen,dan heb je al kans dat de verzuring in werking is getreden voordat je het pak geopend hebt,en waar in de koelkast en bij welke temperatuur bewaar je het,en met welke producten erbij of ernaast.
een beetje huisvrouw of kenner weet en ziet zelf wel wanneer de melk niet meer goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een pak melk staat het altijd gewoon vermeld: Na openen gekoeld bewaren (bij max+7 graden C) en binnen 3-4 dagen consumeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat wel een houdbaarheids datum op, men gaat er vanuit dat je de melk niet wil bewaren maar opdrinken.
dus ze zetten er niets op over een open pak.
Trouwens, je ruikt en proeft het wel als de melk bedorven is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat er wel soms.
na openen 2-3 dagen houdbaar