De Big Mac special sauce, is dezelfde saus als de Big Tasty saus is het recpet hetvolgende:

If you like Big Macs, it's probably because of that tasty
"secret" spread that is plopped onto both decks of the world's most popular double-decker hamburger. So what's so special about this sauce? After all, it's basically just thousand island dressing, right? Pretty much. But this sauce has a bit more sweet pickle relish in it than a typical thousand island salad slather.
Also, I found that this clone comes close to the original with the inclusion of French dressing. It's an important ingredient - ketchup just won't do it. That, along with a sweet & sour flavor that comes from vinegar and sugar, makes this sauce go well on any of your home burger creations, whether they're Big Mac clones or not. This is the closest "special sauce" clone you'll find anywhere.

1/2 cup mayonnaise
2 tablespoons French dressing
4 teaspoons sweet pickle relish
1 tablespoon finely minced white onion
1 teaspoon white vinegar
1 teaspoon sugar
1/8 teaspoon salt

1. Combine all of the ingredients in a small bowl. Stir well.
2. Place sauce in a covered container and refrigerate for several hours, or overnight, so that the flavors blend. Stir the sauce a couple of times as it chills. Makes about 3/4 cup.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Authentiek is het een combinatie van augurk, ui, ketchup en mayonaise. Als je een hamburger echt grillt en zelf een beetje aanbakt(net niet) en bovenstaande bestandelen er i n de juiste balans op doet moet het er erg op lijken. Maar neemt niet weg dat ik denk dat mc donalds de grill smaak op de een of andere manier in de saus verwerkt met een of andere smaakversterker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze zogenoemde 'copycat recipes' staan legio op Amerikaanse websites, ook van bijvoorbeeld KFC en Taco Bell. Gewoon even googlen. Al heb je wel grote kans dat het nèt niet helemaal is wat je bedoelde omdat er in veel landen ook bij de Mac toch verschillende burgers en sauzen worden gebruikt. Maar je kan het allicht proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Big Tasty sauce is exclusive to McDonald%u2019s and the actual recipe is a closely-guarded secret. However, the ingredients are: Vegetable oil, water, sour cream (contains milk), egg yolk, sugar, flavourings and flavouring preparations (contains dried glucose syrup from wheat, lactose, whey powder, molten butter, sodium caseinate and modified coconut oil), modified maize starch, salt, spirit vinegar, onion powder, yeast extracts (contains sunflower oil), dried autolysed yeast, garlic powder, black pepper, stabilisers (E415, E412), maltodextrin (wheat), lactic acid, paprika, preservative (E202) and spice extract.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ook een redelijke vergelijking geeft is;

mayonaisse, ketchup, beetje curry, en de BBQ saus van Heiz (bevat rooksmaak).

1/2 mayo
1/4 ketchup
beetje ketchup
1/4 BBQ saus!!

niet helemaal in vergelijking met de saus van MC, maar toch redelijk goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Big Tasty saus:
- Mayo
- Franse Mosterd
- klein beetje ketchup
- Zwarte Peper
- Knoflook poeder
- Pimenton ( gerookte paprika poeder )
- Paar druppels Liquid smoke ( Vloeibare rookaroma kan je kopen online bijv Van Beekum specerijen. )
- Klein beetje vocht van Augurken in pot
- snufje zout.

Even mengen daarna 20 sec in de magnetron, dan weer even roeren, en in de koelkast leggen voor een uurtje, na dat uurtje een half uurtje buiten de koelkast houden en je hebt de Bigtasty saus zoals je hem gewend bent.

Bedank me later.

The Inventor.