veel bewegen weinig eten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net zoveel blijven eten als je nu doet, als t maar gezond is en gewoon veel meer bewegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meer bewegen en gezonder en gevarieerder eten en genoeg vocht binnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3 Gezonde maaltijden per dag. Begin je ochtend met gewoon volkorenbrood en als tussendoortje een appel of iets anders van fruit. Daarna in de middag ook gewoon brood en rond 4 uur een soepje of bouillonnetje ofzo. Dan s'avonds gewoon 1 portie normaal avondeten. :)
En natuurlijk veel bewegen en sporten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In iedergeval niet overstappen op light prducten. Daar zit veel meer chemische troep in die een stuk erger is dan gewone suikers
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel bewegen en regelmatig eten, weinig tussendoortjes enzo dus ook. Wel voldoende blijven gezond eten uiteraard, dus niet jezelf verhongeren.

Als beweging, ik weet niet hoe lening/sportief je bent, maar roeien is het allerbeste. Hardlopen is altijd ook nog erg goed en gezond en dus het goedkoopste alternatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag bestaat al en is al uitgebreid beantwoord..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Idd al eerder gestelt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is de bedoeling dat je meer gaat bewegen, en minder gaat eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zorgen dat je meer calorieen verbruikt dan dat je binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De lekkerste friet vind je in Antwerpen. Van Den Bosch naar Antwerpen en terug kost evenveel calorieën als een frietje in Antwerpen. dus minder vet eten en veel bewegen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral gezonder (niet perse mindeR) eten en (meer) bewegen is vaak de beste manier, duurt miischien langer dan sonja bakker maar werkt op de lange termijn beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het beste is om weinig te eten en bewegen
maar het is niet verstandig om pillen te kopen voor afvallen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sonja bakker geen optie? werkt goed als je je levenspatroon aanpast. Kben nl 18 kg kwijt geraakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
*gezonder eten, misschien ook wat minder (dat moet je toch echt zelf inschatten, of met behulp van een diëtist om te kijken of je te veel eet voor je leeftijd/geslacht/arbeid/enzenz)
*meer (en gerichter) bewegen
*daarnaast ook discipline.
Die eerste dingen lukken de meeste mensen wel, maar discipline is moeilijker: na een paar weken supergezond bezig te zijn en goed te sporten, gaat er langzaam toch vanalles knagen, of wordt het sporten vervelend.

Dus ook heel belangrijk: gun jezelf wel af en toe dingen die je lekker vind, hoe vet/calorierijk/goor ze ook zijn. Heel af en toe, als beloning bijvoorbeeld. En wissel af met sporten, een jaar lang op 3 dezelfde apparaten fitnessen is bijna niet vol te houden. Misschien een abonnement op een sportschool waarbij je naast kan fitnessen, ook goed wordt begeleid én gratis (of tegen kleine vergoeding) aan groepslessen mee kan doen? Houdt de fun en motivatie er een beetje in.

Succes!