Ja dat kan. Een allergie voor schaaldieren is vrij zeldzaam. Vooral bij kinderen komt het weinig voor. De schattingen zijn dat een allergie voor schaaldieren bij 2,4% van de kinderen voorkomt en bij 8% van de volwassenen. In landen waar veel schaaldieren gegeten worden, zoals Spanje en Portugal, komen meer allergische reacties voor.
Tijdens het verhitten van schaaldieren blijven de allergenen in stand, en dus kunnen ook gekookte of gebakken schaaldieren niet gegeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Surimi is echt geen krab hoor...
Van krabben gaat de jeuk toch juist over? Dus het lijkt me stug dat je jeuk krijgt van krabsalade...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha. Leuk, de krabgrap :P Maar krabben helpt juist niet tegen jeuk (bron) en van krabben kun je ook jeuk krijgen!

Mijn zusje at kreeft en werd van top tot teen rood, om daarna enorme jeuk en ernstige benauwdheid te krijgen. Ze moest naar de huisarts om de allergische reactie te stoppen.

Denk je dat je allergisch bent voor schaaldieren, dan kun je bij de huisarts een allergietest doen. Meer informatie over schaaldierenallergie en welke producten je het beste kunt vermijden vind je hier: http://allergieplatform.nl/informatie/voedselallergie/schaaldieren.html

Toegevoegd na 58 seconden:
*kuch* precies dezelfde link die al eerder werd gegeven, zie ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je allergisch bent voor iets (waarschijnlijk schaaldieren) dat in de salada zit dan is dat zeker mogelijk!