Ik weet niet hoe vaak per dag je honger krijgt maar om een paar keer per dag honger te hebben is normaal; het wil zeggen dat je lichaam voedingstoffen nodig heeft.
Als je na iedere maaltijd al na een half uur weer honger hebt dan heb je waarschijnlijk wormen.
Als je vaak lekkere trek hebt en snoep wil snaaien, zit dat waarschijnlijk tussen je oren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, je maag zit tussen je slokdarm en je dikke darm.

Toegevoegd na 4 minuten:
En verder staat het al o.a. bij wikipedia:

Honger wordt vaak onderscheiden van trek of appetijt: bij honger is er een acute noodzaak om voedsel tot zich te nemen, omdat anders ernstige lichamelijke schade kan ontstaan. Daarentegen kan men echter trek hebben zonder dat de primaire levensbehoefte aan voedsel in het gedrang is.

Is al letterlijk te vinden op internet:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan.
Als je al een paar dagen niets hebt gegeten heb je echt honger. Je lichaam heeft een tekort aan voedingsstoffen en vraagt om eten.
Dit is echter een ander gevoel dan het gevoel dat wij krijgen om twaalf uur 's middags en om vijf of zes uur 's avonds. Dit zijn namelijk getrainde tijden (lees even iets over Pavlov en klassieke conditionering). We hebben geleerd dat we op die tijd eten krijgen. Je lichaam maakt zich alvast klaar om te gaan eten en dat gevoel noemen wij honger.
Ook als we voedsel zien of een ander zien eten kan er eenzelfde reactie ontstaan.
Deze laatste voorbeelden zijn dus wel degelijk psychisch.

Dat moet ook wel, want mijn lichaam moet toch zeker geen behoefte meer hebben aan suiker en vet... Dat heb ik genoeg in reserve... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dan geen honger, maar een hanger gevoel.

Als het bloedglucosegehalte laag is, ontstaat een hongergevoel. Dit gevoel verdwijnt, wanneer het bloedglucosegehalte stijgt. Meestal ontstaat een laag bloedglucosegehalte vier uur na de maaltijd.

Gevoelens van honger en verzadiging komen vanuit de hersenen, vanuit de hypothalamus, waar zich het honger- en verzadigingscentrum bevindt. Bij de regulatie van honger en verzadiging spelen allerlei stoffen een rol die de communicatie verzorgen tussen de zintuigen, het maagdarmkanaal, het bloed en de hypothalamus. Deze stoffen geven de signalen van deze verschillende systemen door en worden daarom boodschappers of transmitters genoemd.

Toegevoegd na 57 seconden:
"hanger gevoel" moet zijn: hongergevoel.