Jazeker, afhankelijk wat je daarnaast eet. Om dit vermoeden te bevestigen heeft men onlangs een aantal vrijwilligers met overgewicht 12 dagen opgesloten in een dierentuin en hen een week lang hetzelfde voer gegeven als de apen doorgaans krijgen. (Dat idee van de dierentuin had met de BBC te maken, er is hier een film van gemaakt) Het betrof een dieet van heel veel rauwe groente, noten en fruit en water en heel weinig zout. De deelnemers kregen dagelijks heel veel te eten, in hoeveelheid meer dan dat ze normaal aten.

Het gevolg was dat alle deelnemers behoorlijk gewicht verloren, lagere cholesteralgehalte en lagere bloeddruk hadden. Een nadeel was dat ze vaker naar het toilet moesten. En dat na slechts 12 dagen uitsluitend groente en fruit eten...

Toegevoegd na 8 minuten:
De onderste link is naar het (zeer aanbevolen) programma van de bbc "The truth about food" waarin je de proef kan zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee, bananen bijvoorbeeld zitten vol zetmeel, en zo'n lekker sappige peer zit vol suiker.
een avocado is oh zo heerlijk, maar is behoorlijk vet.
dus ook fruit eet je beter niet onbeperkt.
14 jaar geleden
aankomen heeft bijna uitsluitend te maken met het innemen van meer calorieën dan dat er verbrand worden door het lichaam. Dus je kunt fruit eten zoveel als je wilt als je de calorieën maar op maakt. (Het is overigens niet aan te raden om alleen maar fruit te eten omdat je meer voedings stoffen nodig hebt die uit een gevarieerd dieet komen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even los van bepaalde vruchten die vol zetmeel zitten. Moet je rekening houden met het feit dat het lichaam op een bepaald niveau het volume natuurlijke suikers gaat omzetten en opslaan als gewone suiker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van heel veel fruit eten kom je niet aan, maar het is niet goed. Je hebt vele andere voedingsstoffen nodig. Fruit geeft ook niet echt een vol gevoel en de kans dat je gaat snaaien is daarom ook groot. Als je echt wil weten hoe je niet aan wilt komen moet je maar is op de site van voedingscentrum kijken. Dit is een hele leuke leerzame site!