Een dieet dat je iedere 3 uur of 4 uur mag eten of een ander dieet waar iemand goede ervaringen mee heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieten en goede ervaringen gan zelden samen. Elke drie tot vier uur eten mag best ; als je dan het maximum aantal calorieen op een dag maar beperkt.

Antwoorden (4)

Toen ik lang geleden nog een overgewicht had van 55 kilo ben ik naar de huisarts gegaan en heb hem gevraagd om een lijst met voedsel dat ik wel mocht hebben als ik wilde afvallen. Dit in combinatie met een dagelijks bezoek aan de sportschool. Heeft er tot geleid dat ik in iets meer dan 3 maandan 45 kilo ben afgevallen. Dit alles in 1995...

Genant detail: in die 3 bewuste maanden ging ik gewoon ieder weekend stappen en dat eindigde altijd met heel (erg) veel knoflooksaus en shoarma. Nooit geweten, of dit heeft bijgedragen aan het afvallen...

Een jaar of 10 terug heb ik van een vriendin ooit een recept gekregen van een uiensoep die vol zat met allerlei koolsoorten. Dit heeft er toe geleid dat ik in 2 weken tijd mijn BMI van 88 kg heb bereikt. Vanaf 2000 schommel ik een beetje rondom de 90 kg. Door gewoon een beetje rekening te houden met wat ik eet, zonder honger te lijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Complimenten hoor. maar.... Als je elke week erg veel shoarma met knoflooksaus eet val je geen 45 kilo af in 3 maanden. Dat geloof ik echt niet, sorry. En...een bmi van 88 kilo? Hier haal je wat dingen door elkaar: Om je bmi te berekenen moet je je lichaamsgewicht delen door je lichaamslengte in het kwadraat. Heb je bv een bmi van 30, dan heb je overgewicht. ik noem maar wat. Ik vind het geweldig dat je zoveel afgevallen bent, maar je verhaal klopt niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bmi had ideale gewicht van 88 kg moeten zijn... Maar je lees je mijn antwoord niet goed. Want er staat "heel (erg) veel knoflooksaus met shoarma" en niet "heel erg veel shoarma met knoflooksaus". En als je dit gedetailleerd wilt weten betrof dit alleen de zaterdag avond... Verder staat er in mijn antwoord dat ik dagelijks naar de sportschool ging. Waar ik overigens meetrainde met een (toen) bevriend bodybuilder. Zodat het trainingsschema ook varieerde zonder het overbelasten van spiergroepen... En wat is er mis met 45 kg afvallen in 3 maanden? Dit is gemiddeld 3,46 kg per week. Er vanuit gaand dat 3 maanden 13 weken heeft. En dan zit je nog steeds onder het maximum van 5 kg per week... Dus ik vraag me af waar je nu precies van vind waar mijn verhaal niet helemaal in klopt. Bovendien is het MIJN ervaring en is het per definitie niet aan jou om dit in twijfel te trekken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, niet zo op je pik getrapt reageren alsjeblieft. Ik heb tot twee maal toe mijn complimenten gemaakt dat je zoveel bent afgevallen! Waar heb ik gezegd dat er iets mis is met 45 kilo afvallen in 3 maanden? Nergens toch? En ja sorry, ik blijf achter mijn reactie staan: Elke week errug veel knoflooksaus met shoarma (of omgekeerd, maakt niet uit) gaat niet samen met zo snel en veel afvallen.
En wat betreft de bmi maak ik even een correctie. Dus: voor de derde maal: Geweldig dat je zoveel bent afgevallen! Jammer dat je zo snel pissed-off bent als er een aanmerking op je verhaal wordt gemaakt.
omdat het ook een ander dieet mag zijn:

Sonja Bakker, ondanks de negatieve ervaringen die ik hier en daar ook wel eens hoor raad ik het toch aan. Bij mij hielp het, alhoewel het aantal kilo's wat er bij af 'moest' niet zo heel erg hoog was. Makkelijk vol te houden, en simpel omdat het weekmenu al helemaal voor je verzonnen is. Je gaat je helemaal verheugen als je een keer s'avonds een speculaasje mag eten :-)

Succes!

SB-tegenstanders gaan me nu vast minnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek het dieet dat bij JOU past. Als dat voor jou Sonja Bakker is, dan moet je het vooral doen! Plusje voor jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antonio: Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah lekker ding he.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaaa, niet verkeerd :-)
Ik ben met Weight Watchers 35 kilo afgevallen in ongeveer een jaar tijd.
Het ging niet belachelijk snel, maar ik heb het gewicht aardig weten te behouden, al moet er na de zomervakantie altijd weer even een paar kilo af.
Ik woog ooit 95 kilo en zit nu al jaren rond de 60 kilo.

Met Weight Watchers mag je om de 4 uur iets eten, zolang je maar weet dat het verantwoord is wat je naar binnen stopt. (dat leer je allemaal in de cursus)
Ik ging overigens niet naar bijeenkomsten maar deed alles online, heel handig.

Ik heb veel ervaring met dieten, en zweer bij Weight Watchers: Het is heel goed vol te houden, in te passen in je dagelijks leven, je kunt af en toe 'sparen' voor een avondje lekker eten en, het belangrijkste van allemaal: Je leert je lijf kennen en je leert het hoe en waarom van gezond en verantwoord eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik ben ook met WW 23 kilo afgevallen.
Ik vind het super, ook dat je daarna als goldmember je gewicht kunt bijhouden.
en inderdaad... iedere paar uur mag je wat eten.
Ik heb goede ervaringen met Weight Watchers.Een vriendin in 1 jaar 25 kg afgevallen en ik zelf wilde er 4 kg afhebben dus kookboek met heel veel tips geleend.Juist langzaam afvallen is beter voor je lichaam.Wat ietwat lastig is ,is dat als je een gezin hebt zij niet precies hetzelfde kunnen eten anders vallen ze ook wellicht af."Wat misschien niet de bedoeling is"
Boek wat ik heb van WW heet Quick Start Kookboek.

Toegevoegd na 44 minuten:
Er is zelfs een keuze of je meer of minder wilt eten,beetje uitvogelen maar gezond ,lekker en hoeft niet duur te zijn.