Bij het drinken tijdens het eten wordt de voedsel vertering verstoord.Vervolgens zal een te snelle maagdarm passaje optreden.dit kan lijden tot overproductie van insuline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt drinken tijdens het eten is niet gezond.

Andere antwoorden (5)

nee. water is gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet slecht.
Er zitten nog twee aspecten aan:
Het drinken van water tijdens de maaltijd verdunt het maagzuur en de carbohydraten die zorg dragen voor je spijsvertering. Op die manier blijft het voedsel langer in je maag voordat het zijn weg voortzet richting darmen. Daar is verder niets tegen.
Verder geeft het eerder een vol gevoel. Dan stop je met eten en binnen no-time heb je weer honger.
AWM
14 jaar geleden
Water drinken vooral tijdens de warme maaltijd is erg gezond en al snel leer je het waarderen en wil je niet meer anders, dus gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Het stelt me erg gerust dat jij dat zegt Ed. Ik las de vraag en was al bang dat ik iets ongezonds doe iedere dag... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wouw en +1, Eddijst, het is voor het eerst dat jij een antwoord geeft zonder verdere uitleg. Als je het voor me kan uitleggen, dan kan ik misschien met je mee gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym, ik ben niet deskundig op dit gebied maar weet het van mensen die dat wel zijn, ik kan het dus helaas niet uitleggen, zal wel te maken hebben met de darmwerking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriendin zegt het ook te weten, die zegt juist dat het niet goed is. Waarom: volgens haar omdat de maag beter werkt als het voedsel gescheiden wordt verteerd. Elke voedsel heeft een eigen manier nodig om afgebroken te worden. Het lichaam weet dit en probeert dit dan ook te doen. Als je dingen samen eet, dan weet het lichaam het niet meer zo goed hoe hij het moet afbreken.
Aardappelen, vlees en groenten kunnen niet zo goed samen. Zegt ze. Je kan ze beter met een half uur tussenpozen eten, of in verschillende maaltijden.
Als je fruit eet na het eten, gaat het gisten in je maag.
Met drinken was er ook iets. Lijkt me ook een logisch verhaal. Dus twee tegenstrijdigheden. Ik heb dus meer mensen nodig voor ik dit onderwerp als waar kan beschouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dieet is al heel vaak opgebakken. Van 'een leven lang fit' tot Montignac. En in ieder geval weer: nergens op gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de natuur aten mensen van alles door elkaar. Ook voor onze naaste verwanten, de mensapen, geldt dat. Het lichaam is daar dus volkomen op aangepast. Alleen roofdieren die op grotere prooien jagen eten per keer eenzijdig. Een leeuw eet dan alleen gazelle, en niets anders. De volgende week eet hij buffel, en niets anders. En zelfs dan: zo'n gazelle bestaat uit vlees, hersenen, lever, nieren, enzovoort - ook een vorm van variatie. Dus eet zoals de mens al honderdduizenden jaren eet: gevarieerd, en alles door elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gdanonym, het is bekend dat fruit eten na de maaltijd slecht is, dat kun je beter voor de maaltijd doen.
Verders zijn bepaalde combinatie's van voedsel soms goed soms slecht, maar daar ging de vraag niet over.
Ook 6 keer per dag eten is beter dan 3 keer, maar niet erg practisch.
Dat water drinken bij het eten slecht zou zijn , daar weet ik niets van, zou ik graag willen weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fruit eten na de maaltijd is alleen slecht omdat fruit nogal veel zuur bevat. Als je fruit als laatste eet, beschadig je je tandglazuur optimaal.
Honger is in werkelijkheid vaak dorst. Vocht hebben we bijna altijd nodig en voedsel staat pas op een later plan.
Dus in die zin vervangt water eigenlijk je zogenaamde behoefte aan voedsel.......dus als je veel drinkt tijdens de maaltijd is het niet fout,maar het zou kunnen zijn dat je daardoor minder eet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel een goed idee om niet ijskoud water te drinken. Ook is een glas warm water een goed begin van de dag om je darmstelsel op 'gang' te gooien