Hoe krijg ik mijn bakbananen sneller rijp?

Is hier een trucje voor?
Ik wil ze morgen gaan bereiden, maar de schil vertoont nog maar een enkel donker plekje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

De truc is om ze met een rijp fruit in een plastic zak te doen. Dit versneld het rijpingsproces.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ethyleen is een simpel gas dat makkelijk door het fruitweefsel kan verspreid worden. Ook kan het vanuit het fruit, in de lucht komen. Doordat het ook in de lucht komt, geeft het ander fruit de aanzet om zelf ook te rijpen en ethyleen te produceren. Dit verklaart waardoor je fruit makkelijker kan laten rijpen door er fruit bij te leggen wat al rijp is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps..je was me net voor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bakbananen zijn prima gelukt! als ze een enkel donker plekje vertonen zijn ze dus ook al goed bakbaar.
Ik kon jou tip niet uitproberen(geen rijp fruit in huis), maar het klinkt logisch en zal het de volgende keer zeker proberen.

Andere antwoorden (4)

Bij een 'gewone' banaan helpt het om de banaan in een plastic zak te stoppen samen met een rijpe peer of appel. sluit de zak goed af! De banaan is dan heel snel rijp.

Ik durf niet te garanderen dat dit met een bakbanaan net zo werkt maar ik vermoed van wel.

ik las trouwens op wikipedia dat van onrijpe bakbananen bananenchips gemaakt worden. Dus als ze morgen nog niet rijp genoeg zijn kun je altijd nog daar voor kiezen. lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Banaan_(fruit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fruit wat naast/tussen appels wordt gelegd, is ook sneller rijp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén van de kinderen heeft gister bij ons bananen in de koelkast gedaan, en vandaag zijn de al bakrijp. Helemaal vol met donkere plekken!

Ik weet niet of het toeval is hoor, maar toch... wie weet kan het ook op die manier.