Waarom is alles wat de voeding lekker maakt ongezond, wanneer je hier te veel van binnenkrijgt?

Ik bedoel dan de stoffen vet, suiker en b.v. zout.
Wanneer je hier teveel van binnenkrijgt, is dit niet goed voor je. En hiertoe ben je misschien snel geneigd, want het is immers lekker. Waarom werkt dit zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Omdat de mens eigenlijk een wild dier is en behoort te jagen in het wild in plaats van dat die alles koopt wat er in de bonus zit in de plaatselijke supermarkt of uit eten gaat naar een restaurant. Omdat we het zo makkelijk kunnen verkrijgen is het ook makkelijk om TE veel te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fabrikant is gedeeltelijk verantwoordelijk voor ons ongezond voedsel.
Als we veel suiker eten gaan we daar aan wennen en willen zelfs steeds meer .
Suiker eten is een verslaving, en kan zeer ongezond zijn voor ons lichaam.
Maar als de fabrikant er steeds suiker in doet en we op t.v. reclame zien van allerlij snoep, frisdrank, toetjes enz. krijgen wij er trek in en gaan het kopen.
Zo gaat het ook met vet, toevoeging hiervan geeft meer smaak en we krijgen hier een goed gevoel van, dus kopen we het steeds meer, maar ook vet eten is verslavend en het lichaam wil steeds meer, dus overgewicht!
Ook zout geeft extra smaak en op veel dingen zit veel zout en met zout is het lekkerder, je went hier snel aan en op den duur wil je niet anders.
Voor gezond eten moeten we een sterke wil hebben om suiker , zout en vet zo min mogelijk te eten.
Maar het is echt een verslaving en dat is precies wat de fabrikant ook wil, die denkt alleen aan zijn omzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is omdat we al vanaf het begin dat we bestaan (denk voor het gemak terug naar de prehistorie) vet en zoet eten nodig was voor energie en niet dagelijks voorhanden. We vinden vooral de dingen lekker die we nodig hebben. We hebben bijvoorbeeld ook zout nodig in kleine hoeveelheden. Maar al deze dingen zijn nu te veel voorhanden en helaas vinden we die vaak nog steeds instinctief het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is speciaal zo om mens enn dier te pesten: alles wat lekker is is ongezond (een patatje oorlog bijv.) en alles wat vies is is gezond (brocoli bijv).
Misschien zit Rouvoet, de EO of de CIA erachter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los vet eten, getver. Los zout eten getver. Ik wil nog geen 1 hap ervan. Maar in het product. Ja dat is dan lekker.
Waarom omdat het niet alleen deze producten zijn die erin zitten. Fabrikanten zijn slim en willen veel verkopen. Als jij achter elkaar een hele zak chips kan eten, dan koop je die zakken vaker.
Fabrikanten doen stofjes in de producten waardoor jij er van wil blijven eten. Glucosestroop is zo een stof.

Alles waar je Te voorzet is slecht voor je.