Alle drogisterijeen en andere winkels liggen vol met afslankproducten.Wat te doen als je wilt aankomen????????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Net als bij afvallen, zul je bij aankomen baat hebben met een dieetiste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

op elke hoek van de straat zit wel een chinees, een pita, een frituur.. maar of dat verantwoord is??

ps; zijn die afslakproducten wel verantwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben tijden ondervoed geweest, volgens de wereldgezondheidsorganisatie. Destijds was de minimale BMI 20, en daar zat ik onder.

Nu, jaren later, heb ik eindelijk mijn BMI boven de 20 gekregen - hebben ze inmiddels de ondergrens verlaagd tot 18,5!

Maar goed, hoewel ik nog steeds moet vreten wat ik vreten kan om op gewicht te blijven, denk ik dat het belangrijkste is dat je gewicht constant is. Dat is gezonder dan een schommelend gewicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat het een groot probleem voor je is zie ik wel aan de 8 vraagtekens.
Sommige mensen kunnen de hele dag wel eten zonder een gram aan te komen.
Ze hebben meestal dan een te snelle verbranding.
Het opgenome voedsel wordt te snel verteerd.
Daar kunnen div. medische redenen voor zijn, maar meestal is het een erfelijke aanleg.
Deze mensen zijn vaak erg druk ,zijn met van alles tegelijk bezig en willen meer dan ze kunnen.
Het zijn snelle denkers en intelligent.
Ze staan als het ware een paar versnelingen te hoog.
Bij het ouder worden komt er soms wel wat verbetering.
Een evenwichtig leven met een grote regelmaat geeft soms verbetering.
Beter de tijd indelen waardoor er overzicht en rust in komt.
Verder gelukkig proberen te leven en er niet te zwaar aan tillen. Overgewicht is ook niet alles.
Je bent wie je bent.
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op:

http://www.bodystore.nl/weightgainers/weightgainers.php

kies maar wat uit :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou inderdaad, zoals eerder is gezegd, bij een dietetist aankloppen. Zij (of hij) kan op indicatie een evenwichtig voedingspatroon voor je opstellen. Iedere dag naar een frituur is natuurlijk ook niet de bedoeling. Het kan inderdaad een serieus probleem zijn, de markt is nu eenmaal gericht op afvallen omdat daar harder om wordt geschreeuwd.
Je kan je door je huisarts laten doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook hiervoor geldt, net als bij afvallen: Houd bij wat je eet. En als je aan wilt komen, zul je dus meer calorieën tot je moeten nemen. Dit doe je niet in de vorm van vetten, want vet eten is voor iedereen ongezond. Je zult dus meer koolhydraten moeten eten. Denk hierbij aan brood en fruit. Neem bijvoorbeeld af en toe een banaan als tussendoortje. Deze bevat naast behoorlijk wat calorieën, maar is ook zeer verantwoord.
Een paar tips zijn:
Probeer wat vaker te eten per dag.
Zorg dat er in je eten voldoende calorieën zitten.
Probeer iets meer te eten dan je gewend bent, dus voer je porties geleidelijk op.
En geef de moed niet snel op, want afvallen is makkelijker is dan aankomen? Als je wilt afvallen, kun je makkelijk een kilo verliezen in anderhalve week. Een kilo aankomen lukt je vaak pas in drie of vier weken. Probeer dus niet na een week al op te geven, maar blijf proberen. Die kilootjes komen er echt wel bij!
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is misschien een optie om eens bij je huisarts te gaan informeren.

Misschien kun je eens bloed laten prikken om een beter beeld te krijgen van het -eventueel- ontbreken van bepaalde enzymen in je darmen die de opname van voedingsstoffen en/of vetten regelen.

Het zou ook nog een te snel werkende schildklier kunnen zijn. Ook dit is inzichtelijk te maken middels een bloedonderzoek.

Ik had vroeger een te snel werkende schildklier en had daardoor o.a. behoorlijk ondergewicht. Ik woog bij een leeftijd van 23 jaar maar 43 kilo, terwijl ik momenteel (21 jaar later) een nog net niet te langzaam werkende schildklier heb.

Beide geven vage veelal vervelende klachten en kunnen door een simpel minuscuul klein tabletje met schildklierhormoon (0,025 milligram om mee te beginnen, dus heeeel weinig) ondervangen worden, waardoor je je beter gaat voelen.

Ik eet in verhouding echt minder maar ben 12 kilo zwaarder dan 21 jaar geleden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken het probleem, ik vind het al een hele toer om op gewicht te blijven.
ik weet niet of dat voor jou ook zo is, maar bij mij is het gebrek aan eetlust.
wat ik doe is zorgen dat er altijd lekker eten in huis is.
ook eet ik meteen iets, zodra ik maar een beetje trek voel.
ik eet rustig om 16.00 uur m'n avondeten als dat zo uitkomt, want om 18.00 uur kan de trek wel weer weg zijn.
verder probeer ik er relaxed tegenover te staan, eten moet geen heilig moeten worden.
hopelijk heb je hier iets aan.
14 jaar geleden
Net zoals de kunst om af te vallen niet in poedertjes, drankjes en repen zit, maar in minder eten, zul je alleen maar kunnen aankomen door méér te eten. Helaas is dat net zo moeilijk zoniet moeilijker dan afvallen, en is er inderdaad maar erg weinig begrip voor ; iedereen denkt dat je niet mager genoeg kunt zijn, en dat je een soort ideaalbeeld vertegenwoordigd, terwijl het een giga groot probleem kan zijn.

Zelf ben ik behoorlijk van het overgewicht, maar mijn dochter doet er al jaren alles aan om een beetje dikker te worden. Maar hoe goed ze ook haar best doet, ze blijft aan de (erg) dunne kant. Per saldo echter probeert ze wel om meer te 'snoepen' en te eten, maar krijgt ze nog steeds veel te weinig binnen.

Eigenlijk heeft ze hetzelfde probleem als ik, maar dan de andere kant op : ze heeft een uitgesproken voorkeur voor mager en licht en caloriearm en gezond eten, light producten (rijstwafels enzo), rauwkost, groenten, al die dingen die ik ze eigenlijk heb leren eten omdat ik zelf wel moet (maar ze vreselijk vind). Maar de dingen waar ik zelf wel moet maar niet kan afblijven (chips, oude kaas, mayonaise, vet vlees) krijg je met geen geweld naar binnen. Ook niet erg, want het zijn geen gezonde voedingsmiddelen, maar ook magere soorten en varianten (kip, vis, maar ook volle zuivel) kunnen haar niet bekoren.

Elk pondje gaat door het mondje, en dat geldt ook voor dunne mensen. Maar extra vet eten werkt niet (is zelfs ongezond) en extra veel eten lukt blijkbaar niet. Dan moet je dus op zoek naar producten die niet of niet te veel vullen en heel veel calorieen bevatten. Welke dat precies zijn durf ik je - behalve 'schoolkoekjes' - niet te zeggen, want op mijn dieet staan ze zeker NIET, maar een diëtiste moet je zeker verder kunnen helpen. In het ernstigste geval zijn er inderdaad ook supplementen te verkrijgen (zoals eiwitpoeder en Fantomalt) die je OP ADVIES zou kunnen gebruiken.

In de lijn van hoe wordt je minder dik zou je ook minder verbranding en dus minder beweging kunnen toevoegen (wat voor mij een eitje is, maar voor een zeer actief iemand wellicht erg lastig). Begeleiding is denk ik ook hier het sleutelwoord. Het vermoedelijk meest onzinnige advies dat ik kan geven is : val eerst eens tien kilo af ; dan kom je gegarandeerd 20 kilo aan. Maarja, dat zal bij dunne mensen wel weer niet zo werken......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor sommige mensen klinkt het echt als gezeur. Hoe kun je nou problemen hebben met te licht zijn? Het is toch echt zo, dat het in de meeste gevallen moeilijker is om verantwoord bij te komen, dan verantwoord af te vallen. Kan voor diegene die graag bij wil komen echt een probleem zijn. Waarschijnlijk heb je gewoon een supersnelle stofwisseling en diegene die je daarbij het beste kan helpen is inderdaad een dieëtiste. Toch snap ik je vraag helemaal. Kijk maar in elk vrouwenblaadje wat op de deurmat valt, op de voorpagina staat al groot aangekondigd hoe je zo snel mogelijk superstrak en slank voor deze zomer kunt worden. Ook in de drogisterijen is het zo, op de displays staan de potjes en pilletjes als blikvangers voor iedereen die er binnenkomt, je kunt er niet omheen. Ik heb inderdaad nog nooit producten gezien waar je van bijkomt gezien. (Ik zou er ook ver bij vandaan blijven, want ik zou al bijkomen als ik ernaar keek). Maar dat iemand met ondergewicht ook graag goed gevormd in die bikini wil, daar hoor je nooit iemand over! Ik zou zeggen, maak eens een afspraak bij iemand die deskundig is op dit gebied. Het voedingscentrum kan je hier wellicht bij helpen. www.voedingscentrum.nl je kunt d.m.v. telefonisch contact adressen bij jou in de buurt krijgen. Er zijn ook veel sites die adverteren met shakes. Dit is meestal maar een tijdelijke optie, je kunt namelijk niet je hele leven op shakes blijven teren. Op het moment dat je er een aantal kilo's bij hebt en je gaat weer normaal eten, val je onherroepelijk weer af!

Succes!