Het ligt aan de grootte van de baal en de droogheid van het gras,de loonwerker kan de balenpers afstellen op kleine balen 100 cm tot wel 140 cm,bij goed droog hooi 15 tot 20 kg maar op schaduwplekken waar weing zon kwam wogen ze soms wel 30 kg.
ook de vastheid waarmee ze samengeperst werden speelde een belangreike rol bij het gewicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan hoe groot die is.
Een hooibaal van 100X50X50 cm weegt 12,5 tot 15 kilo.
AWM