Ja in het meeste ijs zit een beetje zout. Het is zo weinig dat je het niet proeft maar het zit er wel degelijk in. Zie bijvoorbeeld het volgende recept voor ijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt, zit er echt in.
Heb net op www.minderzout.nl/zouttest gekeken.
bij tussendoortjes ijs,softijs 1 stuk aangeklikt.
Volgens de test bevat 1 softijsje 0.15 gram zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is zo zonder zout zou ijs en vele andere voedingsmiddelen eenvoudig niet lekker zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je proeft heel goed dat er zout inzit als je het ijs laat ontdooien.
Het is omdat er ander kristallen in komen en veel te hard wordt.
Als er zout in zit ,bevriest het niet zo hard, als een bv een ijsblokje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste voedingsmiddelen zit een beetje zout. Niet om het ook echt zouter te maken maar alleen maar om de smaak beter uit te laten komen. En ja, dat is ook het geval bij softijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zout is een smaakversterker met andere woorden in bijna alles zit zout toegevoegd.
verder zit in alles al een deel zout van zichzelf bv in groenten.