Waarom hebben veel vrouwen zo'n zucht naar chocolade?

Ik hoor van veel vrouwen dat ze echt chocoholic zijn, bij mannen is de drang blijkbaar minder groot. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Endorfinen, hè, je weet toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat verklaart niet het verschil tussen mannen en vrouwen, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek het op internet zou ik zeggen... gezien je vraag die je hierna stelt.

Het beste antwoord

Zou ik je dit eens op een luhtige manier uitleggen:

- Eten van rundvlees kan niet - Gekke koeien
- Eten van kip kan niet - Vogelpest
- Eten van eieren mag niet - Salmonella
- Eten van varkensvlees kan niet - Varkenspest
- Vis eten mag niet - zware metalen in het water heeft hun vlees vergiftigd
- Fruit en groenten mag je niet eten ... insecticide en herbicide

Volgens mij blijft dan Chocolade over !!!!

Chocolade is een groente
**
Chocolade is gemaakt van cacao bonen.
Boon = groente.
*
Suiker komt van suikerriet of van de suiker BIETEN.
**
Allebei zijn dat planten , uit de groente categorie.
Dus, chocolade is een groente.
**
Om nog een stap verder te gaan: chocolade repen bevatten melk. Melk is zuivel. Dus: Chocolade repen zijn gezond voedsel.

Chocola met rozijnen , kersen, sinaasappel en aardbeien behoren allemaal tot fruit, dus eet ervan zoveel als je wilt.

Denk er aan ----
'STRESSED' achterstevoren gespeld is 'DESSERTS'

Maar dit is natuurlijk niet wetenschappelijk onderbouwd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oooh.., vandaar!
Leuk antwoord!
zondag
14 jaar geleden
Erg gelachen dus +1 van mij.

Andere antwoorden (5)

Het schijnt een typisch vrouwelijk ding te zijn, maar toch ken ik heel wat mannen die er even verkikkerd op zijn!
Mijn man en ik kunnen een hele bak chocolade met gemak samen op en hij eet het even graag als ik.
Volgens mij is het een mythe geworden omdat vrouwen een klein(!) beetje emotioneler zijn dan mannen en tijdens zo'n emotie sneller naar iets om te eten als troost grijpen.
Althans naar iets om te snoepen, mannen zoeken weer naar andere zaken als troost.
En chocolade heeft nou eenmaal iets in zich wat op natuurlijke manier emoties stabiliseert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat mannen zo aandringen op seks. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is alles dat mannen niet zijn: Het is zoet, het smelt makkelijk :)

Persoonlijk geef ik echter de voorkeur aan drop boven chocola...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben meer last van humeurwisselingen dan mannen. Chocolade stimuleert de afscheiding van endorfines, die een aangenaam gevoel opwekken, dus als vrouwen zich om de een of andere reden niet zo lekker voelen, grijpen ze vaak naar chocolade in de hoop dat dat wat helpt (Doe het helaas zelf ook).
Als je meer over chocolade en vrouwen wilt weten, lees dan het artikel; "Vrouwen en chocolade..." (zie link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lust opwekkend...