Waarom is kauwgom (bijna) altijd suikervrij?

Er zijn kauwgom soorten zoals bubblicous die dat niet zijn, maar vrijwel alle mint-kauwgom is suikervrij. Waarom is dat alleen bij kauwgom en niet bij andere snoepwaren?

Toegevoegd na 1 dag:
Want het is toch veel minder ongezond om de suikers door zoetstoffen te vervangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ik hoop dat de makers van kauwgom nagedacht hebben over het feit dat je een kauwgompje soms een halve dag in je mond hebt. En dat dat de reden is waarom tegenwoordig bijna geen kauwgom met suiker te vinden is. Een snoepje heb je een paar minuten in je mond en dat is een vrij korte zuuraanval vergeleken bij een kauwgompje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met kauwgom krijg je en schoner gebit en bij een schoner gebit horen gezonde tanden.
En bij gezonde tanden eet je geen suiker, dus moet dat dan ook niet in mintkaugom, dus verkoopt dat beter.
Bij snoepwaren is dat anders omdat de gebruiker bewust kiest voor suikergebruik, juist de suiker geeft de kick.
En bij snoepen verwacht je zoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het zou toch veel minder ongezond zijn als alle snoepgoed met zoetstoffen gezoet zouden zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ho Ho kunstmatige zoetstoffen zijn vaak zeer schadelijk voor de gezondheid en minder lekker.
Beter is dan gewoon niet te snoepen.
Sommige zoetstoffen zouden zelfs kankerverwekkend te zijn!
Suikervrije kauwgom blijft niet aan een kunstgebit plakken! Bij "gewone" kauwgum komt je gebit mee....