Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk product bevat het meest aantal caloriën?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hè, en dat is zo verschrikkelijk lekker :(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Puur vet.. Vet bevat sowieso veel meer calorieen dan koolhydraten en eiwitten.

Toegevoegd na 2 dagen:
Heb er inderdaad niet op gelet dat je producten bedoelt, sorry.

Hier een top 3:

1) Frituurvet; 900 kcal per 100 ml
2) Varkensspek; 882 kcal per 100 gram
3) Pindaolie; 879 kcal per 100 gram

Sowieso zijn producten met pinda's, roomboter en/of vetten erg calorierijk. Denk aan koeken met echte roomboter bereid, pindakaas, mayonaise enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat een product? Ik denk dat de vraagsteller eerder bedoelt een product dat je in de winkel kan kopen. Zoals een ijsje of gebakje, meer die kant op.
En wat dacht je van slagroom, of creme fraiche?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Magnum!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ganzenlever (jammie).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Olie, reuzel, (cashew)noten en kaaswafels scoren bijzonder hoog.

Ik heb een interessante en overcomplete tabel voor je gevonden, zie de link. Hierin kun je per product precies zien wat de kilocalorieën, eiwitten en koolhydraten zijn per eenheden van 100 gram.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet of ik het goed schrijf dus vergeving gevraagt maar volgens mij is dat creme brulee.
en bier ook volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een normaal eetbaar produkt bedoelt zijn het pinda s. Olie en vet laten we buiten beschouwing aan gezien je dat niet zomaar even uit een potje leeg lepelt.
Pinda olie is zelfs zo energie rijk dat er een dieselmotor op kan draaien.Wat wil je ook met 8000 kalorieen per literZo is ook beredeneer baar dat ,als een mens 10 kilo te veel weegt hij 80.000 calorien moet op zien te gebruiken.Als een mens 200 gram aan gewicht per dag af zou vallen doe je er 400 dagen over om die 80.000 calorien te "verbranden"het kan natuurlijk veel sneller maar dit is dan ook een terughoudend rekenvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding