Is een chocolade letter afhankelijk van de letter zwaarder of lichter?

Er wordt altijd gezegd dat een letter hetzelfde weegt maar ik twijfel en is het niet zo dat ze op basis van de zwaarste letter mogen communiceren dat een letter zus en zoveel weegt. Terwijl eigenlijk alle letters varieren in gewicht. Zou toch winst zijn voor de producent op die manier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen , gooi een W op de weegschaal en een I . Wel een zeer nederlandse vraag :) Zal velen ongetwijfeld hoog zitten. kinderleed etc..

Het beste antwoord

Nee, ze mogen niet op basis van de zwaarste (of een gemiddelde) een gewicht op alle letterverpakkingen zetten. Als op een verpakking een gewicht staat, moet dat gewicht er ook echt in zitten, met ruimte voor een héél kleine (voor praktische doelen verwaarloosbare) afwijking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ze wegen toch echt allemaal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een chocolade letter van zeg maar 300 gram is nog steeds 300 gram
14 jaar geleden
De letters hebben niet allemaal dezelfde oppervlakte, maar meestal wel hetzelfde gewicht. dit wordt gecompenseerd door de "kleine" letters dikker te maken dan de "grote".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De letter kan dan groter zijn in je beleving omdat de vorm anders is maar dan is de letter wel kleiner want het gewicht blijft hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chocolade letters zijn altijd 100 of 150 gram onafhankelijk welke letter het is het gewicht staat op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is verschillend ik kan een chocoalade letter op de markt verkopen waar de A groter is dan B.

Maar meestal zijn ze even groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij broer kreeg altijd een 'P' en die was dikker dan mijn 'R'.
Mijn dochter kreeg altijd 2 'I'-en, vanwege de beperkte grootte van de letter I. Het gewicht daarentegen is van alle letters gelijk. Afhankelijk dus van hoe groot de betreffende letter is, wordt de dikte aangepast. De 'I' zou echter te dik worden voor de doos, vandaar dat die letter dubbel wordt geleverd.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn naam begint met de M dus lekker veel dacht ik altijd.

maar niets is minder waar de C van mijn vader weegt net zoveel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de website http://www.chocoladeletter.net staat dat alle verkochte chocoladeletters even zwaar zijn.

De M is de meest verkochte chocoladeletter, want het is de M van Moeder en Mama. Om alle letters even zwaar te maken worden bijvoorbeeld bij de T de zijstukjeas zwaarder gemaakt dan bij de M. Zo krijg je bij elke letter dezelfde hoeveelheid chocolade. Bij de leeter I wordt dit moeilijk omdat je anders wel een hele zware zou krijgen. tehenwoordig wordt de I dan ook vaak uit de handel gehaald. Sommigen pakken ook wel twee I's in een doos.

(RJ)