Is het gebruik van duurzaam bakfolie voor het vlees bakken met water écht beter voor je cholesterol?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Door het gebruik van de folie hoef je geen vet of olie te gebruiken. Hoe minder je daarvan binnenkrijgt, hoe beter het is.
AWM
14 jaar geleden
Ja, omdat je weinig tot geen vet gebruikt zal dit helpen om je cholesterol te verlagen. Maar cholesterol verdwijnt heel moeizaam uit het lichaam, dus verwacht geen wonderen op dat punt van bakfolie. Bovendien heb je niet die specifieke smaak die een bakproduct afgeeft, dus de vraag is ook nog of je het wel lekker vindt.

Ik heb zelf een te hoog cholesterol, bak zoveel mogelijk in olijfolie of in de grillpan en neem zo weinig mogelijk varkensvlees. Daarnaast dagelijks een becel pro activ melkje en binnenkort laat ik eens meten wat het effect is.

Bakfolie gebruik ik niet en ga ik ook niet gebruiken.
paulus811
14 jaar geleden
Ja, alle beetjes helpen. Wanneer er geen boter aan te pas komt is dit natuurlijk altijd beter.

Een extra tip is het regelmatig gebruiken van olijfolie. In olijfolie zitten erg veel onverzadigde vetten die een uiterst positieve invloed hebben op je lichaam en cholesterol. Arganolie zorgt ook voor een verlaagde cholesterol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een koekenpan hebt met een tefal bodem, kun je zelfs vlees bakken met twee lepels water !!
Goede vetten heb je altijd nodig, maar als je eens een mager dagje wilt..en je hebt een mager jusje.
Pan heet laten worden, water er in en dan je vlees erin.
Klink vreemd, maar op een gegeven moment wordt je vlees bruin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij je stukje vlees dun inpinseld met een beetje olijfolie, en het dan in een goede tefalpan bakt, zul je daarvan weinig tot geen cholesterol binnenkrijgen. Let ook op de soort vlees wat je gebruikt. Varkensvlees van het Iberische varken bevat heel weinig cholesterol. Maar gemiddeld kun je rekenen dat je per 100 gr.vlees ,55 mg. cholesterol binnenkrijgt.
Veel belangrijker is om er op te letten wat je als broodbeleg eet, en aan koek,gebak en snacks. Daar zitten de verradelijk verkeerde vetten in.
Dus laat die bakfolie maar in de kast liggen, of doe daar eens een stukje vis in, met wat groenten en een beetje witte wijn. Dichtvouwen en 15 min. in de oven (190C) gaar laten worden.