Waarom zitten er in magnum ijsjes met een witte chocoladelaag erom heen zwarte spiksels in het ijsjes zelf?

terwijl bij magnumijsjes met een donkere chocoladelaag de ijs erin egaal wit is. Zonder zwarte spikels erin.

En dit gel voor alle andere soorten magnum ook dat binnenin egaal wit is. Zonder zwarte spikkels.

Toegevoegd na 36 minuten:
Okee dank jullie wel ik weet nu wat het is. Maar waarom alleen bij die met het witte chocola en niet bij donkere chocoladelaag. (Ik heb zelf net even gekeken.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Die zwarte spikkels zoals jij die noemt is volgens mij vanille. Misschien dat bij de andere ijsjes geen vanille wordt gebruikt. Overigens heb ik van die mini-magnums laatst gekocht en daar zat in alle smaken vanille.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is vanille.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om precies te zijn: dat zijn de zaadjes van een vanillestokje. Ook wel vanillemerg genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij sterk dat ze bij een magnum verse vanille gebruiken. D.i. prijstechnisch niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik deze bronnen mag geloven wel: http://www.olaverkoop.nl/OLA/products/popup.aspx?nodeid=10525481 http://www.voedingnet.nl/product/ola/magnum.php Maar die vertellen dat er gemalen vanillestokjes is zitten. Dus kennelijk niet sec vanillemerg.
Willen ze niet een "straciatella" effect aan het ijsje geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wit op wit geeft geen effect, daarom is het ijs wat "mooier"gemaakt met zwarte pikkeltjes die misschien zouden moeten duiden op echte vanille, ik heb daar echter mijn twijfels over.