Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zitten er in magnum ijsjes met een witte chocoladelaag erom heen zwarte spiksels in het ijsjes zelf?

terwijl bij magnumijsjes met een donkere chocoladelaag de ijs erin egaal wit is. Zonder zwarte spikels erin.

En dit gel voor alle andere soorten magnum ook dat binnenin egaal wit is. Zonder zwarte spikkels.

Toegevoegd na 36 minuten:
Okee dank jullie wel ik weet nu wat het is. Maar waarom alleen bij die met het witte chocola en niet bij donkere chocoladelaag. (Ik heb zelf net even gekeken.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Die zwarte spikkels zoals jij die noemt is volgens mij vanille. Misschien dat bij de andere ijsjes geen vanille wordt gebruikt. Overigens heb ik van die mini-magnums laatst gekocht en daar zat in alle smaken vanille.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is vanille.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om precies te zijn: dat zijn de zaadjes van een vanillestokje. Ook wel vanillemerg genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij sterk dat ze bij een magnum verse vanille gebruiken. D.i. prijstechnisch niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik deze bronnen mag geloven wel: http://www.olaverkoop.nl/OLA/products/popup.aspx?nodeid=10525481 http://www.voedingnet.nl/product/ola/magnum.php Maar die vertellen dat er gemalen vanillestokjes is zitten. Dus kennelijk niet sec vanillemerg.
Willen ze niet een "straciatella" effect aan het ijsje geven?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wit op wit geeft geen effect, daarom is het ijs wat "mooier"gemaakt met zwarte pikkeltjes die misschien zouden moeten duiden op echte vanille, ik heb daar echter mijn twijfels over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding